Flevocup 2018, kan A.V.V. Zeeburgia de titel prolongeren ?

17 augustus 2018 19:45

Kan de sterke winnaar van de editie van 2017 de titel prolongeren en de cup met de grote oren opnieuw voor een jaar meenemen naar Amsterdam of zal er een andere winnaar opstaan uit de vijf overige deelnemers in de nieuwe opzet van het toernooi welke haar 6e editie gaat beleven.
De organisatie heeft in de nieuwe opzet twee zaterdagen, morgen 18 en volgende week 25 augustus, gereserveerd met twee groepen van drie teams met in de A-groep de eerdergenoemde titelverdediger, AFC Ajax amateurs 2 onder leiding van Detlef Le Grand en een selectie van DVS’33 uit Ermelo.
In de B-groep zijn niet toevalligerwijs de drie Lelystadse verenigingen ingedeeld, vv Unicum, Batavia’90 en SV Lelystad’67 zullen eerst onderling de strijd met elkaar aangaan op de eerste speeldag zodat er altijd een van de drie in de finale aan mag treden.

Morgen wordt er gelijk gestart om 11.00 uur met twee topwedstrijden, te weten Zeeburgia – Ajax en SVL’67 – Unicum, hoe mooi wil je het hebben?

Om 13.05 start de tweede wedstrijd in de poule met de verliezer van wedstrijd 1 tegen respectievelijk DVS’33 en Batavia’90.

De beslissingswedstrijd in beide poules start om 15.10.

Om altijd een verschil te creëren worden er na elke wedstrijd door ieder team 5 strafschoppen genomen. De poule wedstrijden duren 2 x 35 minuten met een pauze van 10 minuten

De finale dag op 25 augustus start om 12.30 uur met de wedstrijd om de 5e en 6e plaats en 3e en 4e plaats waarna om 14.30 uur de finale van de Flevocup 2018 wordt begonnen.

De wedstrijden op de finaledag duren 2 x 45 minuten met strafschoppen bij een gelijke stand.

Zonder de financiële inbreng van de volgende bedrijven zou de Flevocup 2018 niet mogelijk zijn geweest:
Murre Mechatronics, Middel Interim Management, Eetcafe Full House, Schoonmaakbedrijf Do Butterman, Autorijschool Yvonne Bayens, Ton Butterman Hoogwerkerverhuur en Buro Wout, de Jongens van de Jong en een aantal sponsoren die niet met naam genoemd willen worden.

Iedereen alvast bedankt, ook de vrijwilligers en de KNVB scheidsrechters en assistenten, wees erbij , wie pakt de cup met de grote oren?

De organisatie: Herman de Pee, Hans Breman en Wout de Jong