Seizoen eindelijk afgesloten en bijna nog een kers op de taart…….

24 juni 2018 0:00

Met een klinkend afscheidsetentje mogelijk gemaakt Chris de Graaf van Villa Kinderfun en voor de scheidende spelers een mooi bos bloemen van de supportersvereniging werd het seizoen voor een gedeelte van de spelers afgelopen woensdag afgesloten. Voor de andere spelers was het nog een keer volle bak tijdens de finale van de Beltona Beloften competitie afgelopen zaterdag, de mengelmoes van 1e, 2e en A1 spelers tot 22 jaar maakte er een heerlijke dag van waarbij alleen de cup met de grote oren aan DETO moest worden gelaten na een penalty reeks. Zonder een wedstrijd te verliezen en met behoorlijk en af en toe sprankelend voetbal beet de ploeg van het duo Beerman / Halfwerk flink van zich af en mocht zich moreel winnaar noemen……

Zoals gezegd werd er afgelopen woensdag eerst afscheid genomen van de spelers en stafleden die overschrijving hebben aangevraagd of gaan stoppen, stafleden Jimmy van Slimming en Jeffrey van der Does gaan andere dingen doen en de volgende spelers verkassen: Mo Hammouchi, Andy van Beveren en Youssof Tokhi (allen SV Batavia), Jeroen van der Wielen en Noddie Bronts  (Unicum), Tim Fechter  en Martijn Dekker (Go Ahead Kampen), Willem Jelle Bos (ASV Dronten) en Marthijn Knippenberg (Ajax amateurs). Over Salih Yildiz gaan nog de nodige geruchten…..Buiten de bloemen was er, traditioneel ,nog een persoonlijk aandenken en persoonlijke woorden met een lach en een knipoog.

De Beltona Beloften Competitie werd zaterdag voor de 19E keer gespeeld op het terrein van Sparta Enschede met 16 ploegen welke zich via voorrondes hadden geplaatst. Voor SV Lelystad was het pas de tweede deelname in al die jaren.

De selectie bestond zaterdag uit: Jeroen Terstall, Cliff de Brons, Daimy Leeuwendal, Marthijn Knippenberg, Tom van Staalduinen, Anouar Ouali, Dion Cavallo, Dylano van den Anker, Ilyass Ahnin, Jort Kooistra, Nick van der Valk, Oussama Selouani, Tarik Ibrahim, Willem Jelle Bos en dispensatie spelers Achraf Hammouchi en Youssef Tokhi.

De eerste poulewedstrijd (25 min)werd afgewerkt tegen Sparta Enschede en al na drie minuten lag de bal in het net door Willem Jelle Bos die deze dag weer ouderwets scherp was, een penalty door Cliff de Brons bracht de 2-0 op het bord maar na een totaal onnodige rode kaart voor Ouali scoorde de thuisploeg tegen, de eindelijk weer fitte Tarik Ibrahim maakte met de 3-1 aan alle onzekerheid een eind.

De tweede wedstrijd in de poule was tegen Zelos en opnieuw werd vanaf de stip gescoord door Cliff de Brons nadat de deze dag ongrijpbare Dylano van den Anker onreglementair was gestopt. Helaas werd de voorsprong in de laatste minuut weggegeven waarbij de defensie stond te slapen bij een snel genomen vrije trap.

De laatste poulewedstrijd tegen DZOH kende ook weer een soepel begin waarbij Youssef Tokhi de 1-0 na zes minuten binnen schoot en amper drie minuten later was ook Willem Jelle Bos succesvol , de tegentreffer in de 14” was een klein smetje maar voor de rest oogstte de ploeg niets dan lof van veel toeschouwers, snel, flitsend en werklust van allen ongeacht de opstelling waarbij iedereen aan bod kwam.

Nadat poule B overtuigend was gewonnen wachtte Wijhe’92 als nummer twee van poule A, de tegenstander werd met 4-0 kansloos gelaten door goals van Achraf Hammouchi (4”), Willem Jelle Bos (6”), een eigen goal (12”) en een beauty van Ilyass Ahnin in de 24”.

De halve finale was bereikt maar hierin werd Sparta Nijkerk een geduchte tegenstander, al met al werd het een lastige pot tegen met name de razendsnelle aanvallers van de oranjehemden.

Met een aantal kansen over en weer bleef het 0-0 en dus moesten strafschoppen de beslissing brengen.

Na de eerste misser van Willem Jelle Bos  pakte Jeroen Terstall op een geweldige manier de eerste van Sparta Nijkerk en achtereenvolgens Cliff de Brons, Jort Kooistra, Dion Cavallo en Nick van der Valk schoten raak, de tweede van Sparta Nijkerk ging naast en dus werd de finale bereikt, tegenstander werd er een van formaat : DETO Twenterand.

We kunnen er een lang verhaal van maken maar eigenlijk was er maar een ploeg welke daadwerkelijk voetbalde in de finale en dat waren onze jongens , gedreven en in een hoog tempo werd het vijandelijke doel gezocht maar de bal wilde er na grote kansen voor met name Willem Jelle Bos, Youssof Tokhi en Dion Cavallo gewoon niet in en verder bleek DETO over een meer dan uitstekende keeper te beschikken. Uitblinker en de levende nachtmerrie der verdedigers Dylano van den Anker liet diverse hoogstandjes zien tot groot genoegen van toeschouwers en tegenstander maar het mocht niet baten, na 2 x 15 minuten en 2 x 5 minuten verlenging bleef de brilstand gehandhaafd.

De penalty serie ging dit keer verloren mede door de opnieuw zekere sluitpost.

De cup met de grote oren ging dus naar DETO samen met een geldbedrag van € 750,00 en de mooie bokaal voor de tweede plaats en € 350,00 gingen mee naar Lelystad. Uiteraard werd de eerste de beste Mac op gezocht waarbij de lengte van de kassabon behoorlijk was maar dat hadden de mannen geheel zelf verdiend.

Een bijzonder woord van dank aan het adres van Wim Beerman en Stefan Halfwerk , alle aanwezige supporters en stafleden en uiteraard aan alle spelers die aan het succes hebben meegewerkt.

Een prettige vakantie en veel succes voor de mensen die naar elders vertrekken, we zien elkaar weer bij de Flevocup op 18 en 25 augustus, doe voorzichtig.

Wout de Jong.