SV Lelystad’67 veegt de vloer aan met AGOVV : 5 – 0

22 oktober 2017 13:45

Dat Pupil van de Week Abel Brouwer blijkbaar over waarzeggerseigenschappen beschikt was nog niet bekend maar zijn voorspelling dat SVL met 5 – 0 zou gaan winnen werd bewaarheid. Vol overtuiging en met veel strijdlust werd tegenstander AGOVV onder druk gezet wat resulteerde in een 2 – 0 ruststand. In de tweede helft zakte het spelpeil even naar een bedenkelijk niveau maar het slotakkoord was weer voor de thuisploeg, Man of the Match Youssof Tohki kreeg het eindelijk weer eens op zijn heupen en zijn puntgave hattrick in amper 5 minuten gaf het scorebord een aanzienlijk beter aanzien, 5 – 0, maar….de dubbele cijfers waren mogelijk geweest.

Voor de TS is het door een flinke lijst aan blessures en ander wederwaardigheden nog elke week puzzelen om de juiste formatie de wei in te krijgen nu de druk om punten te pakken toeneemt om niet te ver achterop te raken bij de toonaangevende ploegen in 2G tot dusver.

De basis-elf werd tot op het laatste ogenblik nog gewijzigd en bestond uit: Leibbrand – Knippenberg – Fechter – Eringfeld – Richards – Besselink – Potocco - Tohki – van den Anker –van der Wielen en Yildiz met op de bank Leeuwendal – Kok – de Brons en een licht aangeslagen Jethro de Graav.

Na een rustig begin onder leiding van leidsman Rutgers, die een gemakkelijke middag tegemoet zou gaan, begon de thuisploeg druk te zetten op Apeldoorns verdediging maar die gaf geen krimp onder leiding van de sterke aanvoerder Niels van Geerenstein. Na goed doorzetten van de snelle back Chendley Richards was er een eerste kans voor Youssof Tokhi gevolgd door een kans voor Bomber van der Wielen maar ook na een schot van Roberto Potocco bleef de brilstand op het bord. In de 12” leek de 1-0 te vallen door een goede actie van Salih Yildiz maar een prima ingreep van AGOVV-er Kevin Jansen voorkwam Apeldoorns leed. Met name de gevaarlijke Dylano van den Anker was in het eerste bedrijf een ware plaaggeest voor de verdediging van de gasten.

In de 17” was daar eigenlijk vanuit het niets het gouden linkerbeen van Boyd Besselink, op de rand 16 nam hij zomaar de bal vanuit de lucht op de pantoffel en zijn “Wim van Hanegem kromming” deed de rest, 1-0.

Amper 10 minuten later ging de bal op de stip na goed werk van opnieuw Salih Yildiz, opnieuw Boyd Besselink wist wel raad met dit buitenkansje, 2-0

In het eerste bedrijf viel niet alleen de werklust van het hele team op maar ook opvallend was met name het sterke optreden van de solide verdediging onder aanvoering van de opnieuw overtuigende Tim Fechter die door zijn manier van optreden en coaching “jonkies” Barry Eringfeld en Marthijn Knippenberg “meeneemt” en overtuigend laat spelen.

Na de thee en een enkel schot van Jeroen van der Wielen zakte het spel aan beide kanten in en greep de TS rond de 58” in door een dubbele wissel, Bram Kok en Daimy Leeuwendal  kwamen voor van der Wielen en Potocco, het bracht inderdaad nieuwe energie al bleek dat pas later in de wedstrijd.

Na een krakend schot van Youssof Tohki op de lat in de 59” werd SVL lankmoedig in haar optreden en zakte het peil weer naar een opmerkelijk niveau.

In de 74” werd toch nog krachtmens Jethro Degraav gebracht voor Yildiz en zijn inzet liet de bevrijdende vonk weer overspatten op de rest, wat heet… met name het trio Kok – Tohki en Degraav liet geen spaan meer heel van het Apeldoorns verzet en in de 85, 87 en 89” wist Youssof Tohki het net te vinden waarbij met name zijn 2e doelpunt van een wonderschoon gehalte was.

Een bevrijdende hattrick voor het gehele team maar zeker ook voor de hoofdrolspeler zelf, het smaakt naar meer….

Resume: een overtuigende overwinning die de stand in de rangschikking een beter aanzien geeft maar een zwaluw maakt nog geen zomer en de achterstand op de top 5 in 2G bedraagt nog altijd 5 punten en op koploper Veensche Boys  zelfs 8 punten.

Volgend weekend volgt de uitwedstrijd tegen ESA Arnhem wat overtuigend met 1 – 4 wist te winnen bij Renswoude, een prestatie van formaat.

Wout de Jong