SV Lelystad’67 laat het doek vallen voor Dieren: 4 – 0

7 mei 2017 10:00

Hoewel Dieren waarschijnlijk vol goede moed de bus naar Lelystad had genomen voor de confrontatie tegen de rood-witten, die de laatste tijd wisselvallig presteerden, viel het doek snel voor de nummer laatst in 2G. De langzaam maar zeker weer naar de juiste vorm groeiende thuisploeg die zich volledig richt op de nacompetitie had geen kind aan de gasten die blij mochten zijn dat de teller stokte op 4-0, ook blij mochten ze zijn met keeper Melvin Kersten die tussen de 67” en 75” met een zestal fabuleuze reddingen bij vriend en vijand tot Man of the Match werd gekroond anders waren dubbele cijfers mogelijk geweest, de degradatie kon de sluitpost ook niet voorkomen.

Zoals gezegd: De TS van SVL ziet langzaam maar zeker de vorm bij het team en individuele spelers weer groeien en beschikt nog over een brede selectie zodat spelers die op scherp staan of spelers met pijntjes of andere wensen indien nodig rust kunnen krijgen, ook kon er gehoor worden gegeven aan de roep vanuit het 2e elftal voor mogelijke ondersteuning omdat het 2e door een overwinning op Unicum 2 de derde periodetitel voor zich op zou eisen, het 2e slaagde aan de hand van young-boys Marthijn Knippenberg. Dion Cavallo en A-junior Cliff de Brons glansrijk met een 6-0 overwinning met goals van Der Bomber (4x), Donny Middel en Dion Cavallo, laatstgenoemde mocht gelijk als beloning aansluiten bij het eerste.

Met de basis: Leibbrand – Kwak – van de Winkel – Williams – Chendly Richards – Ham – Tijdens – Tokhi – van den Anker – Hammouchi en Potocco en op de bank Degraav – Leeuwendal – Cavallo – Bronts en Romijn werd gekozen voor een aanvallende speelstijl en deze speelstijl had na 6” al bijna succes maar de kans voor open goal van een metertje of 20 werd door Tokhi jammerlijk gemist. Nu was het wachten tot de 15”, een vrije trap van Richards werd door Tijdens verlengd en voorgebracht waar Roberto Potocco, geholpen door een verdediger,  het laatste zetje gaf. (1-0)

Het arme Dieren kon hier weinig tegenover stellen en kreeg maar een enkel kansje op de gelijkmaker in de 28” maar daarna was het alleen maar SVL wat de klok sloeg met meerdere kansen voor verschillende spelers, pas vlak voor rust (45”) viel de 2-0 door Mo Hammouchi op aangeven van Dylano van den Anker.

Na de thee een zelfde spelbeeld met een spervuur van aanvallen op het doel van de gasten, de 3-0 was er al in de 51” door Joshua Tijdens op aangeven van Youssof Tokhi waaruit blijkt dat ook de kracht van dit gevreesde tandem weer toeneemt.

Zoals eerder aangegeven werd het daarna even de “Melvin Kersten show” waarbij de goalie op spectaculaire wijze en meerdere malen een regelrechte afstraffing voorkwam.

Na de wissels Romijn voor Potocco, Cavallo voor Williams en Degraav voor Hammouchi was het slotaccoord weer voor Joshua Tijdens in de 86”maar nu op aangeven van Jethro Degraav (4-0).

De uitstekende leidsman Poffers floot niets te laat voor het einde.

Resume: SV Lelystad richt zich langzaam maar zeker weer op en lijkt weer het besef te hebben dat er nog mooie dingen kunnen gebeuren dit seizoen.

De laatste competitiewedstrijd is die van komende zaterdag tegen stadgenoot Unicum, voor Unicum nog zeker belangrijk omdat de ploeg met 31 punten nog niet zorgenvrij is met de hete adem in de nek van AGOVV en Lunteren met elk 29 punten. Wie van de drie zakt nog naar de herkansing in 2G samen met VRC en misschien nog VIOS Vaassen, we houden u op de hoogte.

Met in ieder geval nacompetitie verplichtingen voor het eerste elftal, het tweede elftal en de J019-1 worden het nog drukke weken voor de planners en groundsmen op het Langezand omdat door de spraakmakende KFC toernooien, het waardevolle Boerebach toernooi en de SVL familiedag de agenda al vol leek maar…waar een wil is, is een weg.

De eerste thuiswedstrijd voor de nacompetitie van het eerste elftal kunt u alvast noteren voor 20 mei, de tegenstander is nog niet bekend, de return is op dinsdagavond 23 mei.

Wout de Jong.