VIOS Vaassen – SV Lelystad’67 2-2, herrijst SVL uit de as ?

30 april 2017 18:45

Is het lek boven bij SV Lelystad na 5 verliespartijen op rij maar het gelijke spel van afgelopen zaterdag in Vaassen of juichen we te vroeg? Terwijl zelfs de meest verstokte en kritiek spuwende supporters het leed niet meer konden aanzien en derhalve zelfs niet meer afreisden naar de geel-zwarten was het grootste pluspunt de niet aflatende inzet van de veel geplaagde equipe van Yargan / Beerman.
Maar twee keer op voorsprong door eindelijk weer eens Joshua Tijdens was niet genoeg tegen VIOS wat werkelijk alle zeilen moet bijzetten om in 2G te blijven, voor de thuisploeg wist ook eindelijk weer eens Dennis de Jong het net twee keer te vinden, in de 90e minuut had all-time club topscoorder Erik Koldenhof de winst op de normaliter gouden pantoffel na een sinterklaas actie van Milan Leibbrand maar gelukkig voor de onzen had gouden Erik zijn bril deze middag waarschijnlijk op het nachtkastje laten liggen….pffffff.

De TS moet en kan gelukkig in deze fase van de competitie puzzelen over de startopstelling bij afwezigheid om diverse redenen van Andy van Beveren, Youssof Tokhi, Jethro Degraav, Nossayer El Aakel en ook vlak voor de wedstrijd Barry van de Winkel en dus kwam de volgende basis uit de hoge hoed: Leibbrand – Kwak – Ham – Leeuwendal – Tijdens – Mo Hammouchi – van der Wielen – Potocco – de Richards Brothers en..Shaquile Williams, de motor van het tweede elftal, de onverzettelijke met  benen gelijkende heipalen, wat een drive! Op de bank: van den Anker – Bronts – van der Valk en Romijn.

Na een gezellige en hartelijke ontvangst werd, vanaf het eerste fluitsignaal van de licht warrig fluitende leidsman Nijenhuis, duidelijk dat SVL er geen gras over wilde laten groeien tegen de thuisploeg welke op dit ogenblik voetbalt onder het motto: Tegenhouden en hopen op de spitsen Koldenhof en Akalin, meer smaken heeft de equipe van trainer Maikel Armzand op dit ogenblik eenvoudigweg niet.

SVL werd met name over links met de snelle Richards Brothers gevaarlijk en dit betaalde zich al uit in de 5”, na een voortreffelijke voorzet van Chendly Richards bij de tweede paal wist Joshua Tijdens beheerst binnen te knikken. (0-1)

Lang konden de polderbewoners niet van de voorsprong genieten, want na getreuzel in de verdediging en een toegekende vrije trap deed Dennis de Jong van de thuisploeg ook een duit in het zakje door een kopbal. (1-1)

Hierna ontspon zich een wedstrijd die verre van goed was maar waarbij beide teams wel de intentie hadden om de aanval te zoeken en ook gelijkwaardig waren op het gebied van onverzettelijkheid, toonbeeld daarvan was aan SVL kant met name eerder genoemde Shaquile Williams die bleef dichtlopen, herstellen en trekken en sleuren. Over en weer kwamen er kansjes maar tot de thee bleef de 1-1 op het bord.

Na de thee eigenlijk een zelfde spelbeeld met opnieuw in de 50” een voorsprong voor SVL met de belangrijkste inbreng door de eindelijk weer los komende Mo Hammouchi, de man die al langer op zoek is naar zijn topvorm en langzaam maar zeker weer iets van zijn uitzonderlijke klasse toont, zijn slalom bracht de bal bij Chendel Richards die prima oog hield voor Joshua Tijdens, de topschutter was gelukkig ook weer meedogenloos met een knal in de lange hoek (1-2).

Tien minuten later, na veel kunst- en vliegwerk in de SVL defensie, was Dennis de Jong ook voor de tweede keer spekkoper in een rommelige situatie maar de treffer telde wel gewoon (2-2).

De TS bracht met de wissels van der Valk voor Williams, van den Anker voor van der Wielen en Romijn voor Kwak weer extra vermogen maar de beste kansen waren voor de thuisploeg, niet op eigen kracht maar door een slechte voortzetting tot twee keer toe door Milan Leibbrand. De wisselvallige goalie zag gelukkig de eerste keer het schot naast gaan maar de niet te missen kans welke hij bood aan Koldenhof in de laatste minuut wist hij met enig fortuin en door het niet scherp zijn van de spits zelf te keren. Het was ook gelijk had laatste wapenfeit.

Resume: SVL heeft blijkbaar, zei het voorzichtig, de weg omhoog weer gevonden en met de wedstrijden tegen Dieren (thuis) en de stadsderby tegen Unicum (uit) wordt de competitie afgesloten op 13 mei en gaat het toetje beginnen. Dikke voldoendes waren er vandaag voor “opa” Kwak, Shaquile Williams, Daimy Leeuwendal en Nick Ham, voor de inzet kan het hele team een plus(-je) schrijven.

Nu Blauw Geel in 2G 5 punten in mindering heeft gekregen en het duel tegen Vios Vaassen moet overspelen ligt met name de strijd tegen degradatie en P/D wedstrijden nog geheel open alsmede de strijd om de derde periode waarvoor zeker nog 6 ploegen in de race zijn nu ook kampioen Hierden steken laat vallen. De belangrijkste papieren zijn nu in handen van Valleivogels maar alles kan na volgend weekend zomaar weer anders zijn.

We houden u op de hoogte, groet, Wout de Jong.