SV Lelystad’67 in en tegen Scherpenzeel opnieuw de bietenbrug op: 2 -1

17 april 2017 18:30

SV Lelystad lijkt het op dit ogenblik in de competitie even helemaal kwijt na de derde opeenvolgende nederlaag, nu in en tegen Scherpenzeel, de blauw-witten die alle punten pakten deze competitie van de zwalkende equipe van de trainers Yargan / Beerman. Hinkt de ploeg op twee gedachten nu er “niets” meer op het spel staat en het wachten is op de nacompetitie of zijn teveel spelers tussen de oren met andere zaken bezig, worden ze wellicht "bestookt" door "bevriende" telefoontjes, ook niet vreemd in deze tijd van het jaar. Wie het weet mag het zeggen…..

Uw verslaggever was door andere verplichtingen niet aanwezig afgelopen zaterdag en dus is dit beknopte verslag opgemaakt uit de aantekeningen van de team managers.

De startopstelling:  Leibbrand – Kwak – Ham – Leeuwendal – Tijdens – Tokhi – Chendel Richards – Nossayr El Aakel – Mo Hammouchi – Romijn en Potocco met op de bank van den Anker - Degraav - van der Valk - Knippenberg - Hessen en Achraf Hammouchi.

Na het beginsignaal van scheidsrechter Funcke verscheen al in de 8e minuut Youssef Tokhi alleen voor de keeper, een 100% kans  maar helaas schiet hij tegen  keeper Coen Uyterwaal aan , nog geen twee minuten later laat de thuisploeg zien hoe het wel moet, met een counter door het midden van de verdediging van SVL scoren zij wel 1-0.

SVL krijgt wel wat kansen met o.a. een kopbal van Nick Ham  uit een corner maar deze gaat rakelings over.

In de 24” komt opnieuw Youssof Tokhi over links het strafschopgebied in en wordt neergelegd, de terechte strafschop  wordt door de koele kikker Nossayr El Aakel beheerst ingeschoten. (1-1)

Volgens ooggetuigen is SVL in de eerste helft iets beter aan de bal maar kan het verschil niet omzetten in doelpunten, Scherpenzeel blijft  loeren op de counter.

In de 44” verzuimt Scherpenzeel op 2-1 te komen, de schutter schiet vlak voor doel hoog over.

Na de thee begint Scherpenzeel beter aan de wedstrijd, SVL  komt in de 53”goed weg met een schot op de lat en in de 56” verricht Milan Leibbrand een knappe redding op een vrije trap van 25 meter.

In de 62” probeert de TS wat meer aanvalskracht in te brengen met krachtpatsers Dylano van den Anker en Jethro Degraav voor Chendel  Richards en Nossayr El Aakel.

In de 75” opnieuw knap keeperswerk van Milan Leibbrand op een vrije trap van de thuisploeg , gestrekt tikt hij hem over de lat. Een minuut later komt Marthijn Knippenberg Adesh Kwak vervangen.

In de 77” Krijgen Jethro Degraav en Dylano van den Anker de kans om SVL op voorsprong te schieten maar ook hier is de doelman een sta in de weg.

In de 80” wordt het door niet goed ingrijpen in de verdediging 2-1  en wordt het door goed keeperswerk in de 86” van Milan Leibbrand geen grotere uitslag.

Gedesillusioneerd verliet SVL de groene weide en viert enige frustratie hoogtij na de wedstrijd wat, buiten de gele kaart voor Mo Hammouchi in de reguliere speeltijd, nog twee gele kaarten oplevert voor Milan Leibbrand en Roberto Potocco waardoor laatstgenoemde opnieuw is geschorst, onverstandig in deze fase……..maar veelzeggend.

Komende zaterdag wacht op het Langezand Blauw Geel’55, een ploeg in opmars en groot kanshebber voor de derde periodetitel, de tweede periode werd afgelopen zaterdag binnengehaald door Renswoude en zo lijkt de top vier uit 2G ook de prijzen te verdelen met Hierden naar alle waarschijnlijkheid als in dit geval de terechte kampioen.

Resume:  SV Lelystad moet zich nog maar eens achter de oren krabben en vanaf komende zaterdag maar weer eens aan klantenbinding gaan doen, ze kunnen het, ze weten het maar doen ze het…….

Via de tam-tam en moderne communicatiemiddelen,

Wout de Jong