SV Lelystad’67 – VVOP 4-0 of ...de wederopstanding na een tik op de neus.

19 maart 2017 10:45

Natuurlijk werd er de afgelopen week veel over politiek gesproken maar ook in het “torentje” van de trainers Yargan en Beerman was het een komen en gaan van spelers, adviseurs en betweters na de tik op de neus (3-0) van nu kampioenkandidaat nummer 1 Hierden vorige week. Maar niets is zo veranderlijk als voetbal en de ene week is de andere niet en dat bleek zaterdagmiddag weer eens, een collectief strijdend SVL had eigenlijk geen kind aan het ietwat makke VVOP, de ploeg uit Voorthuizen die het een helft bij kon benen maar in de tweede helft moest capituleren, het bleef bij 4-0.

Over wederopstanding gesproken: Dat het in voetjebal vreemd kan lopen bleek even eerder bij de wedstrijd van het tweede elftal tegen Lunteren 2 met beide teams nog in de race voor de titel, na een 0-3 ruststand en weinig hoop meer voor de rood-witten werden de rollen volledig omgedraaid in het tweede driekwart en denderde de trein van de heren Aventurin/ Vredenburg als een op hol geslagen vehikel over het arme Lunteren (5-3), met hoofdrollen  voor penalty-killer Noddie Bronts en kanon Ashraf Hammouchi, het kan verkeren.

Maar terug naar de hoofdmacht, een hoofdmacht die niet geheel ongeschonden uit de vorige wedstrijd kwam en het derhalve moest stellen zonder Youssof Tokhi en Anthony Romijn met laatstgenoemde wel op de bank maar amper inzetbaar. Echter, de groep waaruit gekozen moet worden is nog groot en zonder schorsingen en zodoende kwam de volgende basis elf op papier: Leibbrand – van Beveren – Chendly Richards – Ham – Degraav – Leeuwendal – Tijdens – Welles – El Aakel – Mo Hammouchi en Potocco.

Op de bank nestor Kwak, eerder genoemde Romijn, penalty-killer Bronts, bomber van der Wielen en de mannen die zich terug knokken naar de hoofdmacht Momen Mohamed en… Dylano van den Anker, wat een luxe en wat een keuzes.

Onder leiding van scheidsrechter Oehl uit Deventer liet de thuisploeg er vanaf het begin geen gras over groeien en was het voor VVOP alle hens aan dek met een getergde en daardoor gedreven Jethro Degraav en een eindelijk weer excellerende Mo Hammouchi die na de winterstop wat van slag leek maar vandaag alle criticasters weer de mond snoerde.

Tegenstander VVOP, vooraf toch gevreesd en gezien als een wel zeer lastige te nemen horde bleef met name in het begin met kunst en vliegwerk overeind na een inzet van Jethro Degraav in de 11”, van de lijn gehaald, een bijna inglijder in de 14” van aanvoerder Nick Ham op een vrije trap van Nossayr El Aakel en een combinatie tussen Hammouchi en van Beveren in de 21” welke een prooi werd voor keeper Pieter Verwaal.

De gasten moesten helaas in de 23” al afscheid nemen van een van de meest sierlijke spelers van 2G, de flegmatieke Daquillo Degama met een hamstring-blessure, zijn vervanger was de “oude” maar niet minder gedreven Robert Woudenberg, de 38-jarige spits was in de 29” dicht bij de 0-1 maar zijn schot vloog naast.

De lekkere pot bleef tot aan de rust opwindend met een prima vrije trap van El Aakel in de 31”, net naast, een dikke misser van schutter Jeffrey Davelaar in de 32” en een wervelende actie van Roberto Potocco in de 34” welke ook weer van de lijn werd gehaald. Vlak voor de thee was er een eerste gele kaart voor Nick Ham.

Na de thee ging de thuisploeg vrolijk verder met aanvals-initiatieven en in de 52” volgde de beloning over de schijven El Aakel, Tijdens en Degraav, laatstgenoemde haalde de trekker over en iedereen gunde dit moment aan de sympathieke aanvaller (1-0)

Het antwoord van VVOP kwam bijna in de 58” bij een vrije trap welke door Milan Leibbrand werd gestopt maar losgelaten maar ook in de rebound was de goalie weer een sta-in-de-weg, zei het met enig fortuin.

De wedstrijd werd vlak daarna in 3 minuten in het slot gegooid, eerst door de 2-0 in de 60” van de topschutter van 2G Joshua Tijdens na aangeven van Roberto Potocco en drie minuten later de 3-0 van de voet van Mo Hammouchi.

Na geel voor Marvin Overeem in de 64”, de wissel van den Anker voor Welles in de 72” maakte Mo Hammouchi aan alle nog levende VVOP aspiraties een eind in de 75” (4-0).

Na de wissels Kwak voor Ham en Mohamed voor Potocco werd de wedstrijd vakkundig uitgespeeld alhoewel er nog voldoende kansen waren om het doelsaldo nog verder op te vijzelen.

Resume: Een terechte overwinning van een weer collectief opererende thuisploeg die hersteld lijkt van de tik op de neus van vorige week, door de andere uitslagen blijft SVL achter de feiten (5 punten) aan lopen omdat het sterke Hierden ook Renswoude wist te ringeloren met 0-3.

Maar er liggen weer een paar mooie uitdagingen op de loer met uitwedstrijden tegen Lunteren en Renswoude, de positieve flow vasthouden en wie weet wat er nog gaat gebeuren………niets is zo veranderlijk als voetjebal.

Wout de Jong.