Licht gefrustreerd VVOP helpt SVL aan terechte zege - We are greater then I.

9 oktober 2016 13:45

De topper in 2G tussen koploper VVOP en nummer 3 SV Lelystad’67 is geëindigd in een terechte 1-2 overwinning voor onze jongens. In een niet hoogstaand maar wel spannend duel was Joshua Tijdens andermaal de grote man met twee treffers maar de overwinning was puur die van een hecht collectief waarbij de mouwen werden opgestroopt en de strijd werd aangegaan en waarbij aan het einde van de pot de frustratie bij een aantal spelers van VVOP hoogtij vierde.

In de voorbespreking had de TS nogmaals volop gehamerd op de niet altijd aanwezige teamgeest welke in deze pot absoluut 100 % moest zijn om in het hol van de leeuw punten te verzamelen, extra aandacht in de bespreking was er voor de flegmatieke VVOP spits Daquillio Degama en routinier Rowin Batterink die verbaal ook ver kan gaan in het bespelen en uit de tent lokken van tegenspelers en scheidsrechter, en laat de laatstgenoemde nu net een jonge maar gedecideerde leidsman zijn die deze middag niet uit zijn tent was te lokken en standvastig bleef in zijn beslissingen, luisterend naar de naam Stegeman. Onze beide backs, jonge hond Barry Eringfeld  en good-old Adesh Kwak hadden de eer om Degama uit de wedstrijd te spelen en dat deden zij met verve, met name eerstgenoemde was een plaaggeest voor de lichtvoetige topscoorder van VVOP.

Na het fluitsignaal kwam het eerste gevaar in de 3”van SVL maar de kopbal van aanvoerder Nick Ham vloog over waarna het spel op en neer golfde met een licht overwicht voor de onzen, dit overwicht werd in de 13” verstoord door balverlies op het middenveld een scherpe pass op de snelle Degama en in de oog in oog situatie met Milan Leibbrand was hij heer en meester (1-0).

SVL schrok blijkbaar wakker van deze snelle tegenvaller en in de 17” was er de 1-1 na een goede combinatie over de schijven Degraav – Tokhi – Tijdens waarbij laatstgenoemde de trekker overhaalde.

Na de gelijkmaker werd het spel niet beter, grossierden beide teams in fouten en werd het vooral aan SVL kant af en toe te onrustig en dat resulteerde weer in te veel lange ballen echter was er ook de ongebreidelde vechtlust van het gehele team met voorop in de strijd Youssof Tokhi en Jethro Degraav, aan VVOP zijde was het vooral Niek Bos die trekkend en sleurend ten strijde trok en gevaarlijk bleef.

In de 34” was er plotseling een curieus en bepalend moment, na een prima pass van Nick Ham trok plaaggeest Youssof Tokhi de zestienmeter in en werd neergelegd, de strafschop kende bij vriend en vijand geen twijfel en Joshua Tijdens nam volgens afspraak plaats achter de bal, zijn links ingeschoten strafschop werd gestopt maar….. de leidsman had goed gezien dat keeper Verwaal veel te vroeg van zijn lijn ging, de tweede strafschop ging feilloos raak en een gele prent was het extraatje voor de keeper (1-2). Met deze stand werd de thee opgezocht.

Na de rust kwam VVOP geladen uit de kleedkamer en deden zich enkele hachelijke momenten voor in de zestienmeter van SVL maar de verdedigingslinie Kwak – van Beveren – Romijn – Eringfeld en sluitpost Leibbrand hielden het hoofd koel en grepen gedecideerd in, af en toe met kunst- en vliegwerk.

De TS bracht in de 57” “turbo” van den Anker voor de hardwerkende maar niet altijd even gelukkige Roberto Potocco en van den Anker liet gelijk zijn technisch begaafde voeten spreken, de druk op de verdediging werd wat minder groot en voorin kregen de onzen genoeg ruimte om de genadeklap uit de delen echter waren de meest simpele kansen niet besteed aan Hammouchi (73”) en van den Anker (75”).

Na de wissel Chendley Richards voor Adesh Kwak werd de druk nog meer opgevoerd en kwam de frustratie naar boven bij een aantal VVOP spelers waarvan in de 79” de sterke Jethro Degraav het slachtoffer werd ( direct rood voor Cislo) en in de 86” de ongrijpbare Youssof Tokhi ( direct rood voor sterspeler Degama, onbegrijpelijk voor een speler met zijn kwaliteiten).

Met het inbrengen van Nossayr El Aakel voor Mo Hammouchi werd hierna het slot op de deur gegooid en was er aan het eind van de rit aan onze kant twee keer geel voor Eringfeld en van Beveren, VVOP verliet het veld met drie keer geel en twee keer direct rood.

Conclusie: Opnieuw een ruime voldoende voor het gehele team, met een dikke plus voor het vijftal Tijdens – Tokhi – Degraav - Kwak en Eringfeld , een team wat zich de wens van de TS ter harte heeft genomen. We are greater then I (Fabio Cancellara).

Een gedeelde koppositie met OWIOS is een feit al heeft laatstgenoemde een wedstrijd minder gespeeld.

Wout de Jong.