SV Lelystad ten onder op eigen veld

19 september 2016 15:00

Met een klinkende 5-1 (4x Jeroen van der Wielen en 1x Mo Touala) overwinning van ons tweede elftal op SDC Putten 3, stond er voor ons eerste elftal vv Scherpenzeel voor de deur, een zeer vriendelijke club die veel lof had voor ons team. Ze hadden zelfs, bleek achteraf, de tactiek aangepast naar een flink verdedigende.

In het begin leek het daar niet op, vv Scherpenzeel startte goed en dit resulteerde in een aantal hoekschoppen en vrije trappen. Weer veel standaardsituaties en dat wilde het team van duo Yargan/Beerman juist voorkomen! In de 4e minuut was het dan al raak. Een corner vanaf links werd ingedraaid en keeper Leibbrand leek de bal te kunnen pakken, maar sloeg hem weg. In de scrimmage belandde de bal voor Dittgher Aarsen die de bal tegen de touwen wist te werken, 0-1! Een hele vlugge achterstand. Alle van te voren bedachte plannen konden zo de prullenbak in gemieterd worden. In de 8e minuut kwam het eerste wapenfeitje van de thuisploeg. Hammouchi werd ingespeeld en die zag de opkomende R. Richards over rechts. Met een simpele kaats speelt hij hem aan en R. Richards versnelt richting de achterlijn. Zijn voorzet lijkt goed, maar de bezetting, zoals later vaak zal blijken, was niet goed. Met lange ballen probeerde Scherpenzeel spits van der Wal te bereiken en vaak met succes. Van der Wal was de plaag van de middag voor de defensie van SV Lelystad. Hij kreeg de bal aan de rechterkant van het veld en kapt goed naar binnen. Zijn schot is laag en hard, maar keeper Leibbrand kan redding brengen. SV Lelystad deelde zo nu en dan wel wat spelden prikjes uit. Met aanvallen over rechts via Tokhi en vanuit een volley vanaf de 16m met van den Anker. Echter werd het keeper van Elst niet moeilijk gemaakt. We proberen het vanaf een meter of 25 via een vrije trap van el Aakel, maar de keeper kan in 2x pakken. Scherpenzeel loert nog steeds op de counter en weet opnieuw de spits te bereiken. Hij komt de 16 in, maar Leeuwendal kan een goede sliding inzetten. Scherpenzeel wilt graag een penalty, maar scheidsrechter Kaya wuift het weg. Nog geen minuut later is het Tokhi die opnieuw opkomt over rechts en gevaarlijk naar binnen snijdt. Wanneer hij Tijdens voor de goal ziet, komt zijn voorzet net achter hem en kan Tijdens niet goed inkoppen. Hij kopt over.

We rusten met 0-1 en Yargan laat een terechte donderspeech horen. We hadden niet verwacht dat Scherpenzeel op de counter zou spelen en we hadden het moeilijk om door de verdediging heen te komen. Yargan grijpt in en Hammouchi verlaat het veld voor Degraav.

De tweede helft start en SVL lijkt nog niet echt zijn draai te vinden. Scherpenzeel wordt als eerst gevaarlijk met opnieuw verschillende corners. In de 52e minuut is het SVL dat ten aanval gaat en met een hoge steekbal Degraav zoekt. De verdediger van Scherpenzeel speelt de bal terug richting de keeper, de scheids ziet dit als expres en gaf een indirecte vrije bal. Romijn en el Aakel overleggen en uiteindelijk is het el Aakel die de hard in de muur schiet. Nog steeds kiest Scherpenzeel voor dezelfde tactiek en SVL heeft vooral het balbezit. Echte grote kansen creëert SVL niet. De enige die door hard werken veel kansen creëert, is de spits van Scherpenzeel, van der Wal. In de 83e minuut is het raak. SVL leidt balverlies via el Aakel en van der Wal schiet op Leibbrand die het schot lost. Alleen Hafid Charadi is in de buurt en die kan binnenschuiven, 0-2. Constant in balbezit, maar geen grote kansen creëren en vervolgens de 0-2 om de oren krijgen. Een donkere middag op sportpark Langezand. Vanaf het moment dat de 0-2 erin ligt, gooit SVL eindelijk wat meer pit in de strijd en dit resulteert in een vrije trap op (opnieuw) 25m van de goal. El Aakel staat achter de bal en met een prachtig schot in de kruising (aan het einde een ferme daling) zorgt ervoor dat de 1-2 op het scorebord staat. SVL gaat nog opzoek naar de gelijkmaker en komt via C. Richards op over links. Hij geeft een lage voorzet richting Tijdens die teruglegt op Potocco. Zijn schuiver wordt gekeerd door de keeper en het is afgelopen. We gaan ten onder op eigen veld met 1-2.

Tegelijkertijd hebben de boys van duo Worsteling/Worsteling( JO19-1) hun mooie pot gewonnen met 2-1 van Argon JO19-1. Van Harte gefeliciteerd en keep up the good work!

Volgende week reizen we met de bus af naar AGOVV! Wilt u ons steunen tijdens deze wedstrijd? U kunt samen met de spelers in de bus richting Apeldoorn. Meer informatie volgt! Houdt zowel onze pagina als de site in de gaten!