SV Lelystad komt in slotfase op gelijke hoogte

11 september 2016 17:30

Op een mooie zomerse dag mocht ons vlaggenschip aantreden in Oldebroek tegen OWIOS, een altijd lastige uitwedstrijd tegen een zeer stugge ploeg die loert op de fouten van de tegenstander. OWIOS heeft laten zien dat zij uit standaardsituaties zeer gevaarlijk zijn en vooral veel de lange bal hanteren.

De wedstrijd was nog geen 2 minuten oud of er waren al 2 corners voor OWIOS. De eerste corner werd nog verweerd, maar bij de tweede corner was het raak. Hendri Nagelhout kon na een afgeslagen bal omdraaien en de bal tegen de touwen werken.  Een slechte start voor de Lelystedelingen die vol goede moet richting sportpark Bovenmalen waren afgereisd.

Hoog druk zetten was het advies vanuit duo Yargan/Beerman.  In laten spelen en gelijk alles kort zetten. OWIOS kon alleen maar de lange bal spelen en daar genoot de keeper ook van. Tijdens die in de spits speelde en altijd aanspeelbaar was zorgde ervoor dat SVL redelijk positiespel kon spelen. Toch miste er wat druk vanuit het middenveld. Of het nou afspraken waren die niet werden nagekomen of simpelweg een bepaalde scherpte die er niet helemaal inzat, het was niet helemaal top. Uiteindelijk kon SVL de gelijkmaker maken. De jongste Richards speelde de bal richting Potocco die Tijdens wegstuurde. Met een fantastische lichaamsschijnbeweging werd de keeper omspeelt en kon Tijdens de gelijkmaker binnentikken.

Wat meer rust in de tent. SVL was zoekend naar een voorsprong, maar vanaf 5 meter waren het Tokhi en Richards die helaas de bal niet tegen de touwen konden drukken, de keeper was een sta in de weg.

We gaan rusten met een 1-1 stand. Trainer Yargan heeft de selectie gewaarschuwd over de stugge ploeg en weet dat OWIOS alleen op de fouten van SV Lelystad loert en er gevaarlijk wilt uitkomen op de counter. Met Veldhoen als sleutelspeler was dit ook het geval. Alleen konden de mannen uit Oldebroek verder niet gevaarlijk worden uit het veldspel.

Anders was dit uit de spelhervattingen. Na rust was het namelijk 2x raak. Leibbrand die in de 5 meter geklopt werd  door Nagelhout en een daaropvolgende corner die uiteindelijk met de kont wordt binnen gewerkt door Snoek.

Lelystad moest alle zeilen bijzetten om de achtervolging in te zetten. Het beter veldspel werd uiteindelijk in de 76e minuut beloond. Hammouchi met een individuele actie wilt de bal voorgeven op Tokhi, maar de bal verdwijnt via Nagelhout (jaja, een hattrick) in zijn eigen goal. Met nog een goed kwartier te spelen was het vooral SV Lelystad die de dienst uitmaakte. De met de rust in gevallen Hammouchi kwam pas aan het einde tot leven. Met verschillende versnellingen en kapbewegingen was hij een plaag voor de defensie van OWIOS.

Uiteindelijk kwam daar dan toch de lang verwachte gelijkmaker. Een vrije trap werd ingebracht door Hammouchi en na een afgeslagen bal was het aanvoerder Ham die de trekker overhaalde. De bevrijdende 3-3!

Kort na de gelijkmaker kwam de bal nog een keer voor de kop van Tijdens, maar hij vergat te knikken en OWIOS kon opruimen.  De scheids floot voor de laatste keer en de wedstrijd eindigde in een 3-3 gelijkspel.

Een ontevreden SV Lelystad liet zich uiteindelijk wat provoceren door de ‘supporters’ van OWIOS. Met helaas wat racistische opmerkingen en reactie van een enkele speler van SV Lelystad kwam deze wedstrijd tot een einde. Spelers van zowel OWIOS als SV Lelystad suste het voorval en konden de verder sportieve wedstrijd afsluiten.

Ons vlaggenschip blijft in de 2e klasse G ongeslagen en zal volgende week moeten aantreden tegen Scherpenzeel die zijn eerste 2 wedstrijden heeft verloren. Ondanks de 2 verloren wedstrijden blijkt Scherpenzeel zeker geen gemakkelijke tegenstander te zijn. <rectificatie: Scherpenzeel won afgelopen weekend met 2 -4 van Blauw Geel '55 en is met 1 verlies en 1 winst een geduchte tegenstander> We kunnen ons dus opmaken voor een aardige strijd om 14:30 op sportpark Langezand. We zien u allemaal graag volgende week!

Ook niet vergeten om te vermelden: Ons 2e elftal heeft zich opnieuw verzekerd van 3 punten. De ploeg van trainer Aventurin heeft DVS 5 met 1-3 verslagen en heeft met 2 gewonnen wedstrijden nog geen puntverlies geleden in de reserve 2e klasse.