VIRUBIS UNITIS (met vereende krachten).

3 september 2016 22:30

De seizoen-ouverture is voor de hoofdmacht van SV Lelystad glorieus verlopen, met een zogenaamde valse hattrick van “turbo” Dylano van den Anker werd het vooraf gevreesde Valleivogels getrakteerd op een 4-1 nederlaag. Het collectief van SVL heeft na een gedegen voorbereiding vorm gekregen en wat daarbij het meeste opvalt is dat nieuwkomers en naar de senioren overgekomen A-junioren moeiteloos zijn ingepast en dat er nu een brede, gretige en talentvolle eenheid staat waar de spelvreugde van af spat en welke met vereende krachten voor elkaar door het vuur wil gaan, het is zeker nog geen garantie maar deze eerste driepunter smaakt naar meer en beloofd veel goeds.

De eerste wedstrijd werd vooraf gegaan door een sponsor-bijeenkomst met een deel van de selectie en waarbij hoofdtrainer Burak Yargan, assistent-trainer Wim Beerman en Hoofd Opleiding Martin Vredenburg in het kort hun visie gaven over het komende seizoen. Duidelijk is wel dat de nieuwe TS de lat hoog heeft gelegd en daarbij voortborduurt op het tijdperk Remko Ahrens die een stevig fundament heeft gelegd in zijn drie jaar.

In de startopstelling was er een competitiedebuut weggelegd voor de youngboys Barry Eringfeld en Dylano van den Anker en hadden ook nieuwkomers Youssof Tohki en Roberto Potocco een basisplaats met een verrassende linksbuiten positie voor laatstgenoemde.

Met op de bank nogmaals een drietal aanstormende talenten in de vorm van Jethro Degraav, Nick van der Valk en Noddie Bronts werd de rest van de selectie gevormd door de vertrouwde namen van Adesh Kwak – Milan Leibbrand – Andy van Beveren – Chendley Richards – Nick Ham – Daimy Leeuwendal – Joshua Tijdens en Anthony Romijn.,

Onder leiding van scheidsrechter Moeken uit Hardenberg werd er om exact half drie afgetrapt en binnen 60 seconden was er de eerste levensgrote kans voor de 18-jarige Dylano van den Anker die even liet zien uit welk hout hij gesneden is, het was een opmaat voor wat nog zou volgen.Na de eerste schrik lieten de Valleivogels ook direct zien voetballend zeker mee te kunnen in 2G en waren er de eerste plaagstoten op het doel van Milan Leibbrand.Na een stijf kwartiertje kreeg de thuisploeg de overhand en groeide het aantal kansen waarbij met name het trio Tohki – van den Anker – Tijdens van zich liet spreken.

Het overwicht werd in de 28” verzilverd door een uitstekende assist van Tijdens op van den Anker, moeiteloos werd de 1-0 binnen geschoten en vier minuten later deed de man met de turbodijen het nog een keer dunnetjes over, in een 1 op 1 situatie was keeper Sven Hardeman opnieuw kansloos. Na een aantal mogelijkheden over en weer werd het pleit nog voor de rust beslecht, Youssof Tohki bekroonde zijn uitstekende inbreng en keiharde werken waarbij hij een regelrechte plaag was voor de verdedigers met de 3-0.

Na de rust kende de wedstrijd een rustig kwartiertje en werd in de 54” de licht aangeslagen Barry Eringfeld vervangen door de ervaren Adesh Kwak en kabbelde de wedstrijd voort tot de 3-1 door Jimmy de Greef van de Valleivogels, hierna grepen de gasten de laatste strohalm en was het bij de thuisploeg eventjes een kwestie van lange halen, snel thuis en dat zijn we niet gewend op het Langezand.

Na de inbreng van de sterke Jethro Degraav voor Roberto Potocco, die op een prima wedstrijd terug kan zien, kantelde het tij weer naar SVL’s voordeel en werd de tegenstander opnieuw teruggedrongen. Doelpogingen van opnieuw van den Anker (paal), Degraav en Tohki hadden nog geen effect. Na de wissel Nick van der Valk voor Anthony Romijn werd het pleit in de 85”beslecht door wie anders dan Dylano van den Anker, een prima bal van Degraav op Tohki werd door laatstgenoemde met veel overzicht subliem voor de voeten van de meegelopen van den Anker gelegd en andermaal was het raak, 4-1 en de wedstrijd was definitief gespeeld.

Met een klinkende 4-1 overwinning voor zowel het eerste als tweede elftal is het een prima start en we moeten volgende week maar weer eens zien hoe het er voor staat in de uitwedstrijd tegen OWIOS, we houden u graag op de hoogte.