Rasechte SVL-er September 2016

Naam:  Hans Breman

Leeftijd:  62

Beroep:  Facilitair medewerker

Op welke manier en hoelang ben jij al bij voetbalvereniging SV Lelystad’67 betrokken?
Hoewel ik mezelf nog niet als een “rasechte SVLer” beschouw ( anderen binnen de club denken daar blijkbaar anders over) realiseer ik mij dat ik toch al weer meer dan 10 jaar actief ben bij SVL. Toen mijn zoon ging voetballen bij SVL in de B2 en later A2 ging het vanzelf dat je op een gegeven moment een vlag in je handen krijgt omdat niemand wil vlaggen en  vervolgens zoeken ze nog een leider. Daarna toen de club besloot de kleding in eigen beheer te nemen, samen met Herman de Pee het beheer over de winkel op ons genomen. Daarnaast inmiddels al weer een aantal jaren één van de teammanagers bij het eerste elftal .

In welk team(s) heb jij de afgelopen jaren gespeeld binnen onze vereniging en wat heb jij gedaan nadat je was gestopt met het actieve voetballen?
Zelf bij SVL nooit gevoetbald.  In mijn jeugd begonnen in Amsterdam bij Zeeburgia en Animo. Toen ik in Lelystad ben komen wonen ,héééél Lang geleden , bij Unicum in de selectie gespeeld waarvan een paar jaar in het eerste elftal.

Ik ben trots op onze voetbalvereniging omdat:
Ondanks alle perikelen van de afgelopen jaren er toch steeds weer mensen op staan, de schouders eronder zetten, en zorgen dat de SVL  weer een gezonde toekomst tegemoet kan gaan.

Waar ik ook trots op ben is dat ik de afgelopen jaren dat ik bij het eerste elftal betrokken ben merk dat wij een graag geziene vereniging  bij onze tegenstanders zijn. Correct gedrag binnen en buiten het veld en Ik vindt dat een bijzonder compliment naar de spelers en staf.

Wat vind je nog duidelijke verbeterpunten binnen de organisatie van SV Lelystad’67?
Doordat de afgelopen periode het bestuurlijk nogal onrustig is geweest merk je dat de vereniging structuur mist waardoor zaken niet of maar half geregeld worden.  Er wordt nu weer door veel mensen hard gewerkt om het bestuurlijk weer op poten te zetten en dat begint zijn vruchten al weer af te werpen. Maar er is nog veel te doen.

Mis je nog iets bij de voetbalvereniging?
Wat ik mis  bij zo’n grote vereniging  als sv Lelystad’67 is de gezelligheid na een wedstrijd . Hoewel het afgelopen jaar met het draaiend rad na een thuiswedstrijd van het eerste elftal er meer mensen blijven hangen in de kantine heb ik de indruk dat teams na een wedstrijd snel naar huis gaan in plaats van met z’n allen nog even wat na te kletsen met een drankje.

Waar ligt je hart, bij de jeugd of de senioren binnen de vereniging?
Door mijn betrokkenheid bij het eerste elftal ligt daar in eerste instantie mijn hart, maar de ontwikkelingen bij de jeugdelftallen, en met name de successen bij de A1 vind ik fantastisch. Het feit dat ook dit seizoen weer talentvolle spelers uit de A1 doorkomen naar het eerste elftal is een prima zaak.

Wat is je favoriete club in Nederland naast SV Lelystad’67?
Als geboren Amsterdammer hemelsbreed nog geen kilometer van “De Meer” gewoond, is dat natuurlijk Ajax. Als jonge jongen glippen of over het hek klimmen aan de Diemerzijde.

Wat  is voor jou belangrijker spelplezier, mooi voetbal of winnen?
Het liefst alle drie verenigd in één wedstrijd, maar dat gaat niet altijd.  Spelplezier is wel essensieel binnen een elftal, dan komen de kwaliteiten ook vanzelf tot uiting. En soms moet je met wat minder mooi voetbal, maar efficientie, een overwinning binnen halen. Dus winnen is wel belangrijk. Als de resultaten goed zijn, zie je dat  dat ten goede komt van de sfeer en beleving binnen de groep en dat komt weer tot uiting in de wedstrijd.

Ik kan er absoluut niet tegen als?
Als mensen haantjesgedrag vertonen of zich niet aan gemaakte afspraken houden

In het clubhuis van onze vereniging drink ik het liefst een drankje met:
Na de wedstrijd meestal met de spelers en staf  van het eerste elftal en natuurlijk met de “Harde Kern” van de supportersvereniging.

Als ik trainer was van het 1e team van SV Lelystad’67 dan zou mijn eerste prioriteit zijn:
Gezien mijn positie bij het eerste doe ik daar geen uitspraken over. Als ik iets ergens van vindt dan kan ik dat altijd met de trainers bespreken.

Hoe kunnen we de teams die op een lager niveau spelen - zowel binnen de jeugd als de senioren afdeling - beter enthousiasmeren?
Door die teams beter te faciliteren.

Over 5 jaar hoop ik dat de voetbalvereniging SV Lelystad’67 met zijn selectieteams zowel binnen de jeugd als de senioren:
Op hoog nivo kunnen blijven voetballen. Onze A junioren voetballen nu 2e divisie en je ziet gelijk dat dat ook weer goede spelers aantrekt die hier willen komen voetballen. Voor het eerste elftal is de tijd rijp om een stapje hoger te gaan. Afgelopen seizoen is promotie naar de eerste klasse net niet gelukt, maar ik denk dat het team er klaar voor is om de uiteindelijke doelstelling van de vereniging, namelijk een stabiele eerste klasser te worden, dit seizoen hopelijk te kunnen realiseren.

Wie zou je in de maand oktober willen voordragen voor de rubriek de rasechte SVL-er ?
Dat laat ik aan de supportersvereniging over.

Wil je verder nog wat kwijt over onze voetbalvereniging?
Ik denk dat ik het hier bij laat.

Voetnoot:

De supportersvereniging wil hierbij Hans Breman hartelijk danken voor zijn medewerking aan de rubriek van de  “de rasechte SVL-er”.