De brede selectie van SV Lelystad lijkt bijna klaar voor de competitie…..

28 augustus 2016 21:45

Na een aantal oefenwedstrijden in de voorbereiding, de winst op het eigen Flevocup toernooi en de groepsfase van de beker , 3-2 winst op VVI Idskenhuizen, 1-1 tegen het sterke de Zouaven uit Grootebroek en een eclatante 0-6 overwinning op SC Emmeloord waardoor de volgende ronde is bereikt, lijken de contouren van het eerste elftal voor het grootste deel geschetst.

Meest opvallend feit is dat er een enorm brede groep staat bestaande uit nieuwe krachten, ervaren rotten en leergierige eerstejaars senioren welke elk voor zich wachten op hun kans om zich voldoende “in the picture” van de nieuwe Technische Staf te spelen zodat die TS niet meer om hem heen kan. De druk op alle spelers is groot wanneer je weet dat er altijd wel iemand staat te wachten om jou positie in te nemen en voor de TS is dat een soort van luxe positie, iedereen moet keihard blijven werken.

Nieuwe krachten als Youssef Tohki, Jethro Degraav, Rodney Rink, Bart Gorden, Shero Hessen en eerstejaars “jonge honden” Barry Eringfeld, Roberto Potocco, Nick van der Valk, Noddie Bronts  en Dylano van den Anker maken af en toe indruk maar ook in het tweede elftal lopen nog een aantal potentiele hoofdmacht strijders rond die het lastig kunnen maken voor de gevestigde orde en de TS.

Tel daarbij nog eens de spelers welke later zijn aangesloten zoals bijvoorbeeld Mo Hammouchi of Nossayr El Aakel of zich terug knokken van een blessure zoals Jeroen Terstall, Hakan Yilmaz en Barry van de Winkel, dan bestaat het vermoeden dat de druk alleen nog maar zal toenemen en dat past uitstekend in het technische beleid van de club.

Wat zich ook goed ontwikkelt is dat de brede groep bijna louter en alleen bestaat uit spelers uit Lelystad of spelers welke hun basis in Lelystad hebben gehad, ook een duidelijke wens vanuit het technisch beleid van de club.

Hoofdtrainer Burak Yargan en assistent-trainer Wim Beerman zullen morgenavond de definitieve selectie bekend maken waarbij teruggegaan wordt naar 18 veldspelers en 2 vaste keepers, spelers die geblesseerd zijn of later zijn aangesloten moeten zich terug knokken via de B-selectie van Carl Aventurin en Martin Vredenburg.

De TS ziet gelukkig dat er in de voorbereiding stappen zijn gemaakt maar is nog zeker niet tevreden, vooral het hanteren van een andere dan een vertrouwde speelwijze behoeft nog verbetering.

Komende zaterdag zal de eerste thuiswedstrijd misschien wat duidelijkheid geven waar het team staat ten opzichte van de concurrentie wanneer het sterke de Valleivogels uit Scherpenzeel op bezoek komt, een ploeg die een prima voorbereiding kende met verassende uitslagen.Of SV Lelystad en Valleivogels hoge ogen gaan gooien in de competitie zal op termijn blijken, een competitie die volgens kenners volledig open ligt met lichte favorieten bij de bookmakers in de vorm van Hierden en A.G.O.V.V.

Wij ontmoeten u graag langs de lijn, komende zaterdag 3 september om 14.30 uur gaat het leer weer rollen met natuurlijk na afloop weer het draaiend rad met lekkere prijzen, BE THERE.