SV Lelystad krijgt “vleugels” met Unicum inbreng

5 augustus 2016 22:00

Middenvelder Niek Ham verwacht dat het standaardteam van SV Lelystad ’67 vooral over de vleugels meer gevaar zal kunnen ontwikkelen in de komende jaargang 2016-2017. “Ik verwacht dat Youssef Toki de spitspositie gaat krijgen. En dat we met Rodney Rink, een snelle buitenspeler, meer diepte in de aanvallen zullen krijgen over rechts. Mohammed Hammouchi speelde goed, maar draait nog veel naar binnen bij de 16 meter en dat doet Rodney niet”, aldus de aanvoerder van de jaargang 2015-2016, die dit voorjaar in de halve finalewedstrijd van de play offs om een plaats in de eerste klasse KNVB niet werd gewisseld door de vertrekkende Remko Ahrens na een gele kaart en prompt een rode kleur kreeg als gevolg van een tweede overtreding, waarna SVL een voorsprong van 2-0 uit de eerste wedstrijd in een kwartier tijd zag verdampen met tien man tegen elf. Verkeken waren toen de kansen op promotie.

Ook nu begint Ham, langzamerhand een notoire kaartenpakker, met een schorsing aan zijn broek en kan ie dus niet mee doen in het openingsduel tegen Valleivogels. En dat betekent dat Anthony Romijn weer in beeld komt als spelmaker en aanvoerder aan het begin van de competitie, waarin SVL vijf nieuwe verenigingsnamen treft. Behalve Valleivogels zijn dat VRC, AGOVV (voormalig semi-prof club), V.V. Dieren, Renswoude en Scherpenzeel.

Tijdens de training van de discipline eisende Burak werd duidelijk dat handelingssnelheid omhoog moet dit seizoen om lome potten te “breken”.

Hoofdtrainer Burak met hoofdopleidingen Martin Vredenburg, klaar voor een nieuw seizoen.

De A-junioren staan te trappelen om een voet tussen de deur te krijgen in de definitieve selectie van hoofdtrainer Burak en assistent Wim Beerman. Zoals bij voorbeeld de zoon van Bataviavoorzitter Marco, Martijn Knippenberg. Buiten het veld een beleefde, ietwat verlegen ogende back, die op het veld echter los komt en de sliding als laatste redmiddel  ziet na fair play. Hij weet dat er van de ruim 40 selectieleden na vakantie, voorpret en conditionele, tactische en technische trainingen nog maar 22 spelers over blijven en wil daar graag bij zijn. Want spelen in een tweede team is leuk, maar minder leuk dan spelen voor het vlaggenschip van de roodwitten. En dus is voor hem naast het positiespel ook het afronden op het doel in deze tijd van atletische alleskunners een opdracht om serieus te nemen. Keeper Terstall was er niet om die te stoppen, want hij tobt na een jaar nog steeds met een zeurende lies. Over overbelasting gesproken.

Oud laatste man Barry van de Winkel herstelt best aardig van zijn zware beenblessure en hoopt na een jaar revalidatie een kansje te maken op een beurt in het eerste. Hij weet dat dat geen sinecure is: “Straks is iedereen op elkaar ingespeeld en dan wordt het lastig, dus ik richt me voorlopig op het tweede team. Ik heb lastige oefeningen in Almere, maar train hier op het kunstgras niet te hard, want anders is het einde voetbal”.

Barry van de Winkel, weet dat hij nog tijd nodig heeft en richt zich voorlopig op het 2e.

Spelers als Toki en Hammouchi zijn nu nog op vakantie in Spanje of elders en hebben, net als enkele andere spelers, Ramadan. Dat vergt veel energie van lichaam en geest. Zij zullen er naar verwachting precies op tijd bij zijn om scherp aan de start van de competitie te verschijnen.

Oud spits Roberto Doufikar heeft inmiddels al getraind bij Batavia ’90. De keuze was voor hem niet moeilijk, want hij kreeg er zijn rijlessen vergoed en SV Lelystad ’67 past op de winkel.

Door: Marc Broekmans