Doufikar kopt SV Lelystad ’67 naar aansluiting met de grote middenmoot.

12 december 2015 20:45

Roberto Doufikar verzilverde een juweel van een aanval in de 92e minuut van het duel met het lichamelijk sterke Horst. Hij stond op de goeie plek om tegendraads in te knikken na een fantastische voorzet van Bas de Ruijter vanaf de rechterflank. Zo verkreeg de ploeg in bijna smetteloos donkerblauw dankzij teamspirit en tomeloze inzet in de laatste minuut definitief aansluiting met de grote middenmoot van de 2e klasse G, met uitzicht op meer. Horst protesteerde omdat de creatieve invaller Samir Hadou, die meer elan had gebracht, na het verzenden van de pass zou zijn vastgehouden, maar scheidsrechter Marco van Munster was niet meer te vermurwen. De kerstdis zal de uitzinnig blije SVL-spelers goed smaken, want dit smaakt naar meer…

Er waren op het gebied van vechtlust geen dissonanten dit keer. Tegen Horst heeft de vereniging een positief trackrecord en het besef dat de verdediging van “het andere oranje blanje bleu” van trainer Wim Kroes bestaat uit louter brede en krachtige figuren (met exponenten als aanvoerder Ricardo Vliek en Anne van den Os) boezemde SVL voorzichtigheid en nervositeit, maar geen paniek in. En dat was te zien in de onderlinge duels.

Remko Ahrens heeft aan Andy van Beveren een technisch fijne steunpilaar in de defensie en hij hield met de bekeken Anthony Romijn, Chendel Richards, Nick Ham (27 nu) en de later voor Mohamed Momen gewisselde Adesch Kwak, die de openingskans kreeg na 4 minuten (bal schuin voorlangs), het slot op de deur.

Ook Horst kreeg openingskansen via linkerspits Dennis Folkers, die niet lekker in de wedstrijd bleek te zitten door het offensieve werk van Kwak. Maar Folkers schoot eveneens rakelings voorlangs.

Er ontstond na verloop van tijd een schaakspel op het middenveld zonder veel mogelijkheden. Tot de 32e minuut, toen nummer 24 Roy Kok het leer kreeg toegeschoven en met zijn volle wreef van 25 meter een vuurpijl liet vertrekken. Goalie Roy Grinwis had er goed het oog in en bokste de bal fenomenaal weg. Even later was hij er weer als de kippen bij om Vliek van dichtbij het scoren te beletten. Jeremy Loos kreeg de beste kans: hij werd alleen voor de keeper achterhaald door zwaargewichten.

In de tweede helft gebeurde er door de toenemende regenval op het allengs gladder wordende veld veel minder spannends, tot het slotkwartier toen het voor beide ploegen buigen of barsten werd. Horst perste er in vijf kliedernatte minuten enkele corners uit, die voorlangs schoten, waarna de 0-0 steeds dichterbij kwam maar de gouden aanval in de 92e minuut en dito goal viel voor de 30 supporters van de bezoekende club uit het niets. Dankzij het goudhaantje van de voorbereiding en ondanks twee gele kaarten aan SVL-zijde.

Na de korte winterstop begint de tweede seizoenshelft voor SVL  met twee thuiswedstrijden op 23 en 30 januari tegen respectievelijk Lunteren en Zeewolde, uiteraard wanneer koning Winter het toelaat.

Opstellingen: Horst: Wellenberg, Karangwa, Sleurink, Van den Os, Akachar, Folkers, Pul, De Haas, Vliek, Lima (Hadou), Kok.

SV Lelystad’67: Grinwis, Kwak (Mohamed), Van Beveren, Romijn, Ham, Chendel Richards, El Aakel (Hammouchi), Doufikar, Tijdens, Loos (De Ruiter), Chendley Richards.

Gele kaarten: Kok, Ham, Doufikar.

De neutrale toeschouwer.