Interim bestuur snel in de steigers maar extra kandidaten nog welkom.

7 december 2015 16:30

De werkgroep, welke zich bezighoudt met de nieuwe structuur van de vereniging, is er snel in geslaagd om een aantal leden te vinden welke zich binnen de termijn van half december en de eerstvolgende Bijzondere Algemene Ledenvergadering welke plaatsvindt voor 1 maart, beschikbaar te stellen voor een functie in het interim bestuur.
Na een tweetal vergaderingen is de volgende zetelverdeling overeengekomen:
Voorzitter: Bert Blom.
Secretaris: Kimberley Muller.
Financiƫn en Commercie: Chris de Graaf.
Technische Zaken: Stefan Halfwerk.
Het interim bestuur zal in eerder genoemde periode volledig worden ondersteund door de werkgroep en beide groepen blijven naarstig zoeken naar een aantal kandidaten voor het tijdelijke bestuur met name op financieel / commercieel vlak. Kandidaten kunnen zich melden via [email protected] of iemand van de groepen aanspreken.

Een kandidaat voor het interim bestuur dient aan de volgende competenties en/of voorwaarden te voldoen:

a. Is in staat om verschillende belangen te inventariseren en weegt de individuele belangen af ten
    opzicht van het algemeen belang.

b. Beschikt over goede communicatieve vaardigheden, zowel op papier als mondeling.

c. Is in staat om onafhankelijk een mening te vormen binnen een soms complexe bestuurlijke omgeving.

d. Is in staat ontwikkelingen, problemen en misstanden te signaleren en te agenderen.

e. Is in staat samen te werken met commissies, leden en medewerkers.

f.  Kan omgaan met dilemma’s, conflicten en weerstand.

g. Heeft voldoende tijd ( ongeveer 4 uur per week) beschikbaar in de avonduren en in het weekend.

h. Kan thuiswedstrijden en activiteiten bijwonen.

i.  Is gepassioneerd voor het voetbal, dienend aan het team, verbindend tussen mensen en

richtinggevend voor de sport.

Zoals door de Algemene Leden Vergadering opdracht gegeven gaat het interim bestuur in samenwerking met de werkgroep verder met het uitwerken van de nieuwe structuur in de vorm van een Ledenraad en kan het interim bestuur andere prioriteiten of taken overdragen aan (tijdelijke-) commissies of werkgroep(-en).

De leden van het interim bestuur zijn niet verplicht om na de eerder genoemde periode zitting te nemen in een volgende structuur of blijvende structuur.

De overdracht van het bestaande bestuur naar het interim-bestuur zal voor 31 december worden gerealiseerd.

De leden zullen via de website tweewekelijks op de hoogte worden gebracht aangaande vorderingen gemaakt door het interim-bestuur dan wel de werkgroep nieuwe structuur.