Rasechte SVL-er December 2015

Voor de maand december 2015 is gekozen voor de rasechte SVL-er; Gert Jan Sloots

Naam:  Gert Jan Sloots

Leeftijd:  48 jaar

Beroep: Country Manager Ebbon-Dacs.

Op welke manier en hoelang ben jij al bij voetbalvereniging SV Lelystad’67 betrokken?

Als ouder van Collin die bij de F-jes van sv Lelystad is begonnen 0ngeveer 10 jaar geleden. Samen met Sjacco Cinqualbre leider en trainer geweest tot de E-tjes. Daarna nog activiteiten ontplooit in de toernooi- en sponsorcommissie.

In welk team(s) heb jij de afgelopen jaren gespeeld binnen onze vereniging en wat heb jij gedaan nadat je was gestopt met het actieve voetballen?.

Bij sv Lelystad heb ik maar 1 seizoen 35+ gespeeld als keeper. Maar tot mijn 19de actief gespeeld bij vv Gieten. Daarna andere sporten gedaan. Maar sinds Collin is gaan voetballen betrokken bij sv Lelystad.

Ik ben trots op onze voetbalvereniging omdat:

Ondanks alle tegenslagen de vereniging zich staande weet te houden. En dat de vereniging een afspiegeling is van de vele culturen in Lelystad, Ik hoop echt dat het nieuwe bestuur en eventuele ledenraad hieraan niet voorbijgaat. Veel mensen zijn bereid iets voor de club te doen. En verder dat ons 1ste elftal toch voor een groot deel uit eigen jeugd bestaat.

Wat vind je nog duidelijke verbeterpunten binnen de organisatie van SV Lelystad’67?

De communicatie tussen leden, vrijwilligers en bestuursleden moet beter en anders. Verder zou ik graag zien dat we ook investeren in de niet-selectie teams. Ik denk dat onze samenwerking met Zwolle hierin een grotere rol zou moeten spelen. We raken jaarlijks talenten kwijt en Zwolle zou ons trainersgilde beter kunnen maken door hier op regelmatige basis workshops te organiseren.

Mis je nog iets bij de voetbalvereniging?

Een tweede kunstgrasveld. Hierdoor kunnen ook niet selectie teams meer gebruik maken van deze faciliteiten. En natuurlijk weet ik ook dat dit alles te maken heeft met de financiële situatie van de club. Maar dit moet een speerpunt zijn.

Verder zijn wij de club. En zullen we als ouders, vrijwilligers en leden er samen iets van moeten maken. Alleen langs de kant staan en commentaar geven is te gemakkelijk. Dus doen mee en laat iedereen mee doen.

Waar ligt je hart, bij de jeugd of de senioren binnen de vereniging?

Vooral bij de jeugd. Ik mag graag bij de verschillende jeugd elftallen op zaterdag kijken. Maar als het uitkomt kijk ik ook naar het eerste. Zeker nu er meer jeugd in komt die ik ken wordt het leuker om er naar te kijken.

Wat is je favoriete club in Nederland naast SV Lelystad’67?

FC Groningen. Daar ging ik in mijn jeugd vaak naar toe in de tijd dat de gebroeders Koeman daar nog speelden.

Wat  is voor jou belangrijker spelplezier, mooi voetbal of winnen?

Als selectie team moet winnen voorop staan. Als dat dan nog kan met een dosis spelplezier en je nog iets leert ook is het perfect. Maar af en toe lelijk voetballen en winnen vind ik oké. En verliezen mag als je dan maar 100% inzet hebt getoond.

Ik kan er absoluut niet tegen als?

Dat mensen wel overal commentaar op hebben maar niet hun verantwoordelijkheid naar de club nemen. Dus denk je dat iets beter of anders kan laat het weten. En geef je eventueel op voor een commissie binnen de club. Er is genoeg te doen.

In het clubhuis van onze vereniging drink ik het liefst een drankje met:

Eigenlijk maakt me dat niet zoveel uit. Gezellig met de ouders van de spelers uit mijn zoon zijn elftal. Maar ook met trouwe supporters van het eerste elftal kun je gezellig een drankje drinken. Uiteindelijk bindt ons 1 ding sv Lelystad.

Als ik trainer was van het 1e team van SV Lelystad’67 dan zou mijn eerste prioriteit zijn:

Remco en zijn assistenten zullen goed weten waar de prioriteiten liggen. Ik hoop dat ze dit seizoen positief kunnen afsluiten in de top 5 en een periode titel kunnen pakken. Zou ook voor Remco een mooi einde van zijn Lelystadse trainersperiode zijn.

Hoe kunnen we de teams die op een lager niveau spelen - zowel binnen de jeugd als de senioren afdeling - beter enthousiasmeren?

Plezier, Plezier en nog eens plezier moet hierbij voorop staan. Daarnaast niet vergeten dat je aan een teamsport deelneemt dus je medespelers moeten op je kunnen vertrouwen. En je kunt elkaar best eens ergens op aanspreken maar uiteindelijk moet je het samendoen. Zorg voor de juiste faciliteiten (ballen, velden etc) en een trainer die de leeftijdscategorie aanvoelt en hiermee om kan gaan. Hierin moet de vereniging de trainers van de niet-selectie teams bij ondersteunen.

Over 5 jaar hoop ik dat de voetbalvereniging SV Lelystad’67 met zijn selectieteams zowel binnen de jeugd als de senioren:

Dat alle jeugdselectie teams weer op divisie niveau spelen zoals een aantal jaren terug. En dat onze samenwerking met Zwolle hieraan kan bijdragen. En als ons eerste elftal dan een stabiele 1ste klasser is met veel eigen jeugd. Dan ga ik ervanuit dat we een gezonde club kunnen zijn en voor de Lelystadse jeugd een belangrijke maatschappelijke functie kunnen vervullen.

Wie zou je in de maand januari 2016 willen voordragen voor de rubriek de rasechte SVL-er:

Perry Meester een van onze clubscheidsrechters die al jaren wedstrijden fluit voor onze voetbalvereniging.

Wil je verder nog wat kwijt over onze voetbalvereniging?

Ja, dat we trots mogen zijn op alle vrijwilligers, bestuurders en sponsoren van de club. Besef goed dat zij er niet voor zichzelf zitten maar voor u. Ook de vrijwilligers die niet altijd zichtbaar zijn.

Voetnoot:

De supportersvereniging wil hierbij Gert Jan Sloots hartelijk danken voor zijn medewerking aan de rubriek van de  “de rasechte SVL-er”.