Rasechte SVL-er

1 november 2014 20:00

Voor de maand november 2014 is gekozen voor de rasechte SVL-er door de supportersvereniging en de rasechte SVL-er van de maand mei (Ynte Kingma); Hans Oosting

Naam:  Hans Oosting

Leeftijd:

60 jaar

Beroep:

Algemeen directeur CIR revalidatie

Op welke manier en hoelang ben jij al bij voetbalvereniging SV Lelystad’67 betrokken?

Vanaf 1968 lid en op een of andere manier betrokken geweest bij de club. Via jeugd- en senioren alle leeftijd categorieën doorlopen. Een periode jeugdleider/trainer geweest en nu sinds 1,5 jaar adviseur van de TC.

In welk team(s) heb jij de afgelopen jaren gespeeld binnen onze vereniging en wat heb jij gedaan nadat je was gestopt met het actieve voetballen?.

A1 en daarna aantal jaren in zondag 1 gespeeld en later ook nog in het eerste elftal op zaterdag. Na mijn actieve voetballoopbaan ben ik heel lang actief geweest als begeleider van jeugdige en talentvolle sporters.

Ik ben trots op onze voetbalvereniging omdat:

De betrokkenheid van de grote groep vrijwilligers geweldig is. Daar rust de club op. Zonder deze mensen géén vereniging.

Wat vind je nog duidelijke verbeterpunten binnen de organisatie van SV Lelystad’67?

We moeten er voor zorgen dat meer mensen zich gaan inzetten als vrijwilliger voor de vereniging. Laat het voor iedereen duidelijk zijn dat er geen SV Lelystad zou zijn, als er geen vrijwilligers waren die veel tijd in de club steken.

Mis je nog iets bij de voetbalvereniging?

Een tweede kunstgrasveld. Dat is niet eenvoudig te verwezenlijken, maar wel heel erg belangrijk.

Waar ligt je hart, bij de jeugd of de senioren binnen de vereniging?

Uiteindelijk bij de jeugd. Het begeleiden en opleiden van jonge mensen (met of zonder talent op technisch, tactisch en sociaal gebied) is het belangrijkst. Als je dat goed doet, volgt daarop als vanzelf een gezond  en goed presterende senioren afdeling.

Wat is je favoriete club in Nederland naast SV Lelystad’67?

Geen favoriet. Ik geniet van aanvallend voetbal en de club die dat speelt heeft mij als supporter. Op dít moment (oktober) is Cambuur het leukst om te zien. Fris, onbevangen vooruit spelend en niet ondoordacht.

Wat  is voor jou belangrijker spelplezier, mooi voetbal of winnen?

Alle drie en precies in deze volgorde. In sport gaat het om spelplezier, dat is het wezen van sport. Als er vervolgens ook nog mooi gevoetbald wordt en dat levert punten op, heb je ideale mix. Het begint altijd met plezier. Als je dat niet hebt, moet je stoppen. Beter stoppen, dan verzuren!

Ik kan er absoluut niet tegen als?

Mensen bij een beetje tegenslag het koppie laten hangen.

In het clubhuis van onze vereniging drink ik het liefst een drankje met:

Mensen die kijken naar mogelijkheden en niet naar onmogelijkheden èn die zich met die instelling ook nog eens inzetten voor de club.

Als ik trainer was van het 1e team van SV Lelystad’67 dan zou mijn eerste prioriteit zijn:

Zorgen voor veel spelplezier met herkenbaar voetbal met eigen jeugd: aanvallend. Dat is wat de huidige trainers er ook proberen in te brengen.  Langzaam maar zeker…….. Alles kost tijd.

Hoe kunnen we de teams die op een lager niveau spelen - zowel binnen de jeugd als de senioren afdeling - beter enthousiasmeren?

Zorgen voor goede voorzieningen, materialen en trainingsfaciliteiten. Een tweede kunstgrasveld is voor SV Lelystad super belangrijk. Biedt zoveel meer mogelijkheden aan en voor de actieve leden.

Over 5 jaar hoop ik dat de voetbalvereniging SV Lelystad’67 met zijn selectieteams zowel binnen de jeugd als de senioren:

Ik hoop dat we een gezonde club blijven. Dat wordt nog een flinke uitdaging. Als we dan ook nog kunnen zorgen voor goede faciliteiten waardoor iedereen zijn favoriete sport kan blijven uitoefenen op een leuk niveau, dan ben ik tevreden.

Wie zou je in de maand december willen voordragen voor de rubriek de rasechte SVL-er:

Jan van Dijk

Wil je verder nog wat kwijt over onze voetbalvereniging?

Ik ben er trots op dat SV Lelystad’67 de oudste voetbalclub van Lelystad is. Bijna 50 jaar!! Uiteindelijk zijn alle andere veld voetbalclubs in deze stad ontstaan uit onze vereniging.

Voetnoot:

De supportersvereniging wil hierbij Hans Oosting hartelijk danken voor zijn/haar medewerking aan de rubriek  “de rasechte SVL-er”.