Rasechte SVL-er Ynte Kingma

1 oktober 2014 19:15

Voor de maand oktober 2014 is gekozen voor de rasechte SVL-er door de supportersvereniging en de rasechte SVL-er van de maand mei (Lex Prins); Ynte Kingma

Naam:  Ynte Kingma

Leeftijd:

57  jaar

Beroep:

(salaris) administrateur

Op welke manier en hoelang ben jij al bij voetbalvereniging SV Lelystad’67 betrokken?

Lang geleden (dacht vanaf januari 1968) als speler (jeugd/senioren). Later als trainer, heb alle elftallen wel eens getraind, vanaf de F-pupillen tot en met het 1e (een half jaar samen met Jan Liefting)

In welk team(s) heb jij de afgelopen jaren gespeeld binnen onze vereniging en wat heb jij gedaan nadat je was gestopt met het actieve voetballen?.

C1, B1, A1 (1 jaar) Daarna, vervroegd, overgegaan naar de zondag 1 (bestond toen nog)

Ik ben trots op onze voetbalvereniging omdat:

Een heel sociale vereniging is waar een ieder lid van kan worden (bij mijn weten is er geen ballotage commissie)

Wat vind je nog duidelijke verbeterpunten binnen de organisatie van SV Lelystad’67?

Een lift naar de kantine (of kantine gelijkvloers) Dit i.v.m. de minder valide mensen.

Het 1e blijft je vlaggeschip, maar blijf alle aandacht schenken aan de jeugd, dat is je toekomst (zie Rotterdam / Amsterdam)

Mis je nog iets bij de voetbalvereniging?

De publieke belangstelling. Deze is zeer matig. Ik denk dan aan de lagere teams (jeugd) en ook bij het 1e elftal laat dit te wensen over.

Waar ligt je hart, bij de jeugd of de senioren binnen de vereniging?

Heel duidelijk bij de jeugd.

Wat  is voor jou belangrijker spelplezier, mooi voetbal of winnen?

Een combinatie van. Elke week prachtig mooi voetbal en geen punten, daar wordt je niet vrolijk van. Een taak is om er voor te zorgen dat er heel veel spelplezier is (in principe worden wij niet rijk van het voetbal). Het blijft tenslotte je hobby. Met veel spelplezier, krijg je vast mooi voetbal (is een relatief begrip) en dan komen de punten (meestal) vanzelf. Tenslotte is het leuker op een verjaardag te zitten en te kunnen zeggen: we hebben gewonnen en heel goed gespeeld.

Ik kan er absoluut niet tegen als?

Iemand jokt, dus oneerlijkheid.

In het clubhuis van onze vereniging drink ik het liefst een drankje met:

De oude garde van vroeger, was voorheen senioren 5. Is dit de 6e colonne?

Beetje ouwehoeren, voetbal kijken, commentaar leveren, etc, etc.

Als ik trainer was van het 1e team van SV Lelystad’67 dan zou mijn eerste prioriteit zijn:

Proberen te zorgen voor een winnend elftal, tenslotte telt aan het eind van de rit alleen het resultaat. Dit het liefst met aantrekkelijk voetbal, waar het spelplezier afdruipt. En als je dan een keer verliest: jammer, volgende keer beter.

Hoe kunnen we de teams die op een lager niveau spelen - zowel binnen de jeugd als de senioren afdeling - beter enthousiasmeren?

In ieder geval ervoor trachten te zorgen dat het randgebeuren goed geregeld is. Denk aan trainigsvelden beschikbaar, materiaal, kleedkamers, scheidsrechter, thee, etc etc.

Tracht ze ook te enthousiasmeren voor de 3e helft in de kantine, krijg je onderling meer betrokkenheid.

Is beter dan: omkleden, douchen en naar huis (in mijn ogen)

Over 5 jaar hoop ik dat de voetbalvereniging SV Lelystad’67 met zijn selectieteams zowel binnen de jeugd als de senioren:

Moeilijke vraag: Nog steeds op verantwoorde wijze zorgen voor zowel actief als passief voetbalplezier en dan voor jong en oud.

Wie zou je in de maand november willen voordragen voor de rubriek de rasechte SVL-er:

Hans Oosting,nog een oude collega voetballer. Zijn vader was de eerste voorzitter van Sv Lelystad’67.

Wil je verder nog wat kwijt over onze voetbalvereniging?

Ik wens de club heel veel succes in de toekomst, alle leden heel veel (voetbal) plezier en het bestuur heel veel bestuurlijke wijsheid met de s.v. Lelystad op deze geweldige locatie.

Voetnoot:

De supportersvereniging wil hierbij Ynte Kingma hartelijk danken voor zijn/haar medewerking aan de rubriek  “de rasechte SVL-er”.