Hinken op twee gedachten, altijd gevaarlijk.

28 september 2014 14:15

De vierde competitiewedstrijd, thuis tegen Hierden, is er altijd een met een speciaal sausje, niet alleen omdat hoofdtrainer Remko Ahrens voordat hij naar Lelystad kwam 4 jaar hoofdtrainer was in Hierden maar meer nog omdat hij ook al 40 jaar lid is van de club en daardoor alle ins – en outs kent van de vereniging, van de diepste dalen tot de hoogste bergen.

Dit seizoen zien we ook weer een grote verandering bij de Hierdenaren, de vriendenploeg welke een aantal seizoenen en zeker niet onverdienstelijk  het gezicht bepaalde is om diverse redenen uitgevlogen naar andere verenigingen en de selectie bestaat nu uit een mengelmoes van enkele spelers uit eigen gelederen en veelal gehaalde spelers waarbij de transfer van topscoorder Ali El Haddadi van DVS’33 naar Hierden de meest spraakmakende was, de trainer waarschuwde de selectie dan ook voor deze relatief oude (34) exotische krachtpatser met een ongelooflijke drive naar de goal. Andere opvallende spelers binnen de selectie van de tegenstander zijn Ugur Ayaz, Abdelali Akachar en het clubtalent Gert Boonen.

Voor de eigen selectie was er voor de wedstrijd een lichte tegenvaller omdat bleek dat spits Bas de Ruijter door een blessure niet mee kon doen  maar de selectie ving dit volwassen op en lijkt daarin weer te groeien naar het niveau van vorig seizoen: Het maakt niet uit wie er in staat wanneer je er met z’n allen voor gaat.

De trainer koos dit keer voor de basis-elf bestaande uit: Milan Leibbrand, Adesh Kwak, aanvoerder Anthony Romijn, Patrick Berendsen, Chendley Richards, Arne Worsteling, Hakan Yilmaz, Mohammed Hammouchi, Darryl van den Anker, Jeremy Loos en Chendel Richards. De bank werd bezet door Engin Korkmaz, Nossayr El Aakel, Xaverio Sankatsing en twee spelers die eerst in het 2e elftal acteerden Joshua Tijdens en Momen Mohamed terwijl Roy Grinwis (blessure), Andy de Wit (werk) en Fouad Moussaten (familie omstandigheden) niet aanwezig waren.

Vanaf het begin, onder leiding van de strak fluitende scheidsrechter van Dijk, die een redelijk gemakkelijke middag zou hebben, leek de wedstrijd op een schaakspel met 2 teams welke aan elkaar gewaagd waren en waarvan het leek alsof men perse niet wilde verliezen.

Alhoewel er aan beide kanten met veel inzet werd gespeeld wilde de wedstrijd in de eerste 20 minuten niet echt los komen op een paar kleine plaagstootjes na maar zo rond de 24” werd de thuisploeg driegender na een aantal goede aanvallen door het duo van den Anker / Loos welke niet resulteerden in een treffer en aan de andere kant moest goalie Leibbrand handelend optreden om de nul vast te houden. In de 29” werd een volgende SVL aanval afgeslagen door het weggeven van een corner welke door Mo Hammouchi feilloos op het hoofd van aanvoerder Anthony Romijn werd gelegd die daarmee zijn eerste competitie treffer binnen knikte( 1-0). Hierna hadden de onzen een aantal mogelijkheden om de wedstrijd definitief in het slot te gooien maar door slordigheden of weifelende acties lukte dit niet en werd de rust met de 1-0 voorsprong gehaald en hield de thuisploeg de tegenstander nog in het zadel en dat zou blijken in de tweede helft.

Misschien onbewust gaat een team dat enerzijds de voorsprong koestert en anderzijds het publiek wil vermaken en de voorsprong uitbouwen hinken op die twee gedachten waardoor men iets verder inzakt en vertrouwd op de solide verdediging en hoopt op een razendsnelle uitval met de beslissende tweede treffer maar waardoor men de tegenstander ook het gevoel geeft dat een kanteling van de wedstrijd en resultaat tot de mogelijkheden behoort.

Daardoor was de tweede helft op balbezit voor de gasten maar het zwalkende schip van Hierden, waar de technische staf nog steeds zoekende is naar de juiste samenstelling, kon geen opening vinden en kan daardoor de hooggespannen verwachtingen, promotie aan het eind van de rit, nog op geen enkele manier waarmaken.

De wissels gedurende het tweede bedrijf aan de kant van SVL, El Aakel voor Yilmaz, Sankatsing voor Chendley Richards en Mohamed voor Loos, liet zien dat de TS van de thuisploeg ook de voorsprong koesterde en koste wat kost de punten in Lelystad wenste te houden en vooral geen risico wou nemen.

Enkele prima reddingen van Leibbrand, die daardoor voor de tweede keer de nul wist te houden, een gele kaart voor de Hierdense nummer 4 voor het bekende mekkeren en DE kans voor Hammouchi om de wedstrijd te beslissen in de 90 “waren een aantal niet onbelangrijke wapenfeiten en dat Man of the Match Adesh Kwak rond de 84” een bal van de lijn wist te halen mag ook niet onvermeld blijven. Voor deze en andere feiten kunt u natuurlijk ook de video beelden van SVL TV bekijken.

Met 6 punten uit de laatste 2 wedstrijden is de valse competitie start nog niet vergeten maar hoort het team er weer bij in deze 2e klasse G waar de Merino’s uit Veenendaal als enige ploeg nog ongeslagen zijn en daardoor aan de leiding gaan met 12 uit 4 en laat dat nou net de tegenstander zijn in de volgende confrontatie, komende zaterdag in Veenendaal om 14.30 uur. Is onze jonge equipe in staat om te stunten tegen DE titelkandidaat ??

We houden u op de hoogte.