Tweede editie Kickoff groot succes.

9 september 2012 13:15

De tweede editie van de SV Lelystyad '67 kick-off voor leiders en trainers, op vrijdag 7 september, is een groot succes gebleken. Ondanks dat die avond het jonge elftal van Louis van Gaal aantrad tegen Turkije, was de opkomst grandioos. Bijna 70 van de 80 teams waren door hun leiders/trainers vertegenwoordigd. Als gastspreker was er de hoofdopleidingen van PEC Zwolle.

De avond werd geopend door interim bestuurder Jef Rijsdijk. De boodschap van Jef was duidelijk. SV Lelystad '67 is een vereniging met ambitie. De fraude door de penningmeester en de gevolgen daarvan hebben diepe sporen achtergelaten en raakt de vereniging nog iedere dag. Willen we met z'n allen naar de maan, dan hebben we de hulp van iedereen nodig, Het interim bestuur roept dan ook iedereen op hun steentje bij te dragen en met z'n allen de schouders er onder te zetten, om onze mooie vereniging naar een hoger niveau te brengen. De doelstelling van het bestuur is duidelijk. Meer dan ooit zullen de ontwikkelingen van de eigen jeugd voorop staan.

Er zijn in deze ontwikkeling al wat grote stappen gezet. Eerder op de avond hadden de hoofdcoaches Jurrien Offerman (F en E), Wiebe Lok (D en C) en  Arno Wosteling (B en A) aan alle selectietrainers het nieuwe voetballeerplan gepresenteerd. Het nieuwe voetballeerplan sluit geheel aan bij de doelstelling dat meer eigen jeugd het eerste elftal moet kunnen halen. Voor geïnteresseerde is het voetballeerplan te vinden op de website onder vereniging -> officiële publicaties.

De tweede stap is de samenwerking met de jeugdopleiding van PEC Zwolle. Bert Ebbens van PEC Zwolle was als gastspreker aanwezig om de aanwezige de inhoud en de mogelijkheden van de samenwerking nader toe te lichten. PEC Zwolle heeft recentelijk een 4e ster voor hun eigen jeugdopleiding ontvangen. Iets wat tot nu toe aan slechts 14 andere BVO's was besteed. PEC Zwolle heeft enkele unieke aspecten binnen de jeugdopleiding, waarvan SV Lelystad'67 als slechts één van de twee GOLD partners (hoogst haalbare status) gebruik kan maken.

Na de presentatie van PEC Zwolle werd de nieuwe website gepresenteerd. Meer dan ooit is het via deze website mogelijk om snel te communiceren met de leden. Voor ieder team is er een eigen beheeromgeving om zijn/haar teampagina bij te houden.

Na de presentatie van de website was het woord aan de secretaris a.i. Wout de Jong. Wout had nog 16 punten die hij graag met de leiders/trainers deelde. Punten die o.a. voorbij kwamen waren: Verplichte kantinediensten, verplichte scheidsrechterdiensten oudere jeugd, omgang met materiaal en de grote clubactie.

Na afloop van de kick-off was er voor een ieder de mogelijkheid om onder het genot van een drankje vragen te stellen aan het voltallige interim bestuur. Daarnaast werd het materiaal als intrapballen, een wedstrijdbal, bidons en hesjes uitgereikt.

Het materiaal dat per team al was ingedeeld.

Het interim bestuur bedankt alle aanwezigen voor hun komst. De grote interesse deed ons een groot genoegen.