SV Lelystad'67 werkt tegen zwak VVOP aan doelsaldo

3 mei 2014 21:15

LELYSTAD - Slap weerwerk van degradant VVOP stelde SV Lelystad in staat fel en effectief te werken aan het doelsaldo. Dankzij de goede 2-6 zege op het “zonnige” kunstgras in het Veluwse Voorthuizen is een gewonnen thuiswedstrijd op zaterdag 10 mei tegen KHC Kampen mogelijk goed voor een plaats in de nacompetitie. Dan moet de concurrentie die dag wel punten laten liggen.

VVOP, zo gaven trainer Remko Ahrens en spits Andy de Wit, voor rust verantwoordelijk voor een puntgave hattrick, na afloop te kennen, speelde plompverloren een tegen een en liet gaten vallen tussen middenveld en verdediging, waardoor de Lelystedelingen zich met name voor rust uit konden leven in uitbraken over de vleugels en door het midden.
Bij VVOP verdedigde angstig en ontbeert ook een doelpuntenmaker in de persoon van Rob Woudenberg, die waarschijnlijk volgend seizoen de gelederen in de derde klasse weer komt versterken.
Tegen SV lelystad kon de ploeg alleen na rust, bij de stand 2-4, eventjes profiteren van slapte in de Lelystadse stijfsel met twee treffers van Rowin Batterink en Emiel Zwaagman, maar verder werd de toon van het duel na rust gezet door een prachtige boogbal van de (voor de andere doelpuntenmaker Daryl van den Anker, schuiver met het linkerbeen) ingevallen Jeremy Loos, die later ook nog de 2-6 aantekende na een vlotte counter.
Man van de eerste helft was Andy de Wit. In de 21 e minuut, na een licht veldoverwicht, rondde hij met een intikkertje de tweede goed lopende aanval af na een dieptepass van Arne Worsteling en op voorzet van rechts van Mohammed Hammouchi. Een stiftje van ongedekte De Wit in de 40e minuut betekende de 0-2 en hij was ook de enige speler die attent was toen de sluitpost van VVOP de bal onverwachts losliet op een schot van weer Hammouchi.
De Wit had er nog wel twee kunnen maken en na rust eveneens 2, maar SVL kon zich na de pauze op het fraaie complex met ereterras slordigheden in de afronding permitteren tegen dit onsamenhangende VVOP.
Remko Ahrens hoopt dat BAS (tegen kampioen ASVD in Dronten) en ESA Arnhem nog kunnen worden achterhaald om de nacompetitie te bereiken. Hij hoopt bij de toekomstige thuisduels van SV Lelystad ook in decibellen meer steun te krijgen van de supporters en doet daartoe een suggestie aan de supportersvereniging. “Het zou een idee zijn om beurtelings jeugdteams aan te wijzen voor een tribunevak en die van snoep en toeters te voorzien bij het aanmoedigen. Zo krijg je meer leven in de brouwerij dan nu in thuiswedstrijden het geval is”.

De neutrale toeschouwer