Sv Lelystad'67 vindt gaten in het centrum van IJVV

21 april 2014 9:00

De supportersschare van Sv Lelystad kan ook volgend jaar genieten van de nuchtere trainerskunsten van Remko Ahrens. Hij zag hoe zijn jeugdige team- gemiddelde leeftijd ruim 21 jaar, het na rust nog even tegenspartelende IJVV uit Ijsselmuiden met 3-1 op de knieen kreeg. Zo lonkt toch nog een nacompetitie, die bij thuiswinst op KHC Kampen moet worden afgedwongen. Het dit seizoen aangenaam verrassende BAS uit Biddinghuizen moet dan wel meewerken door puntverlies.

Het was geen daverende wedstrijd, Sv Lelystad- IJVV. Een licht nerveuze openingsfase met veel balverlies over en weer bracht pas na een kwartier de eerste kans voor de thuisploeg, een schot op de vuisten van doelman Albert Jan Meuleman, van de latere man van de wedstrijd aan rood-witte zijde, Miquel Welles.

Het door een schorsing ontbreken van de vaste laatste man van IJVV speelde in het voordeel van het dreigender Sv Lelystad, want de lange Tom Bruintjes had in het hart van de defensie zijn zaken niet op orde. Hij verspeelde het leer na een half uur aan Daryl van den Anker, die dank je wel zei met zijn wreef: 1-0. De trainer van IJVV kreeg een gele kaart voor aanmerkingen op de leiding.

Na de onverwachte 1-1 na rust leek de thuisploeg te wankelen (Uit een vrije trap na een kniekwetsuur van Sedverin Simic schoof A-junior Marvin Ruiter de 1-1 binnen), maar toonde op de juiste momenten gogme. Van den Anker ontfutselde weer in het centrum van de Ijsselmuidense verdediging de bal aan Gideon Dokter, waarna een passje op de klaarstaande Mohammed Hammouchi de 2-1 bracht.

Na die treffer kwam er ontspanning in het spel van Sv Lelystad en zorgde invaller Jeremy Loos voor 3-1 na voorbereidend werk van Van den Anker: 3-1. Andy de Wit toonde zijn grilligheid door kansen op meer te laten liggen.

De met bloemen beloonde Miquel Welles hield goed de buitenkant, maar was nog niet content over zijn mentale veerkracht na balverlies. "Dan zit ik nog te vaak in een dipje".
Opvallend was dat de Lelystedelingen over de vleugels nog te weinig potten konden breken, maar door het midden de achilleshiel van IJVV blootlegden. Met de van het degelijk presterende Unicum komende spits Ernesto Seymonson moet de voorhoede volgend seizoen aan doeltreffendheid gaan winnen.

Wie weet heeft het einde van deze competitie net zo veel moois in petto voor Sv Lelystad'67 als voor kampioen Urk in de eerste klasse en het organisatorisch sterke asv Dronten in de tweede klasse. De bezetting van de vierde plaats kan misschien nog tegen VVOP uit Voorthuizen op 3 mei.

bron: de neutrale toeschouwer