Pasen SV Lelystad 67 een groot feest.

19 april 2014 21:00

Het paasfeest afgelopen woensdag was zeer geslaagd. In de kantine waren de paaseieren verstopt terwijl op het hoofdveld de vele kinderen in groepjes werden verdeeld. De kabouters van de vereniging waren als eerste aan de beurt om in de kantine de eieren te zoeken . De andere aanwezige kinderen werden groepsgewijs getraind door de aanwezige trainers . Er werd onder andere een partijvorm gedaan , latje trap en de nodige andere speelvormen . In de kantine werden de kabouters verrast met de aanwezigheid van de paashaas. Samen met de aanwezige ouders werd er zeer actief naar de eieren gezocht .

Het duurde ook niet lang of alle paaseieren waren gevonden . Deze zoektocht had de kabouters behoorlijk wat energie gekost dus tijd voor een beker limonade . Gezien het groot aantal kinderen was het tijd om naar buiten te gaan en de andere kinderen af te lossen op het hoofdveld. Maar niet voordat alle kabouters een zakje snoep en een sticker van de club hadden gekregen .

Nadat wij de warming up oefeningen hadden gedaan kwam de paashaas naar ons toe gelopen . We mochten penalty’s schieten op de paashaas . Ben blij dat wij Myles als keeper hebben want de paashaas kon niet zo goed keepen of zoals sommige kabouters zeiden , hij kan er echt niks van ! Gelukkig was de paashaas zo sportief om met alle kabouters apart op de foto te gaan en ook een groepsfoto werd niet vergeten . De paashaas had het zo warm gekregen dat hij snel naar binnen ging om even wat te drinken . Ook de kabouters hadden dorst gekregen van deze , voor sommigen , toch spannende ervaring dus ook wij gingen even een pakje appelsap drinken . Na deze wel verdiende versnapering gingen de kabouters nog verder met hun training die werd afgesloten met penalty’s.

Ondertussen hadden ook de andere groepen paaseieren gezocht in de kantine en hadden ook zij de mogelijkheid om met de paashaas op de foto te gaan .

De oudere kinderen vermaakten zich nog prima en waren niet te stoppen en gingen nog even door met trainen terwijl de ouders konden genieten van het zonnetje.

Bij deze wil ik , mede namens de kabouters , iedereen bedanken die deze middag mogelijk heeft gemaakt ! Ik vind dat deze middag zeker een vervolg moet krijgen in welke vorm dan ook . Maar denk dat dit wel goed gaat komen gezien het enthousiasme waarmee de vrijwilligers deze middag nog even geevalueerd hebben.

Ik maak nog even van de gelegenheid gebruik  om iedereen te wijzen op de facebookpagina van de kabouters van sv lelystad 67 !

Arjan Riezebos

Trainer kabouters