SV Lelystad'67 verdedigt niet goed terug

5 april 2014 19:15

Voor de neutrale toeschouwer was het op de open huizendag van zaterdag 5 april duidelijk: het eerste team van SV Lelystad '67 heeft nog wat moeite met terug verdedigen bij counters. Na rust sneed ESC Elburg de defensie schijnbaar moeiteloos aan flarden via doelpunten van de voeten van Wim (1-2) en Marco de Vries (1-3).

Er was sprake van een ongeconcentreerde start bij de Lelystadse nummer 5. ESC's laatste man Raoul Jesserun profiteerde al na 30 seconden koppend bij een voorzet van de linkerflank, een dekkingsfout, waarbij keeper Sander Blom vrijuit ging. Na 27 minuten spelen was het droge schot van Boyd Besselink van de rand van de 16 meter een opsteker, maar ESC toonde in de warmte en na diverse drinkpauzes bij 21 graden Celsius aan een gewiekste counterploeg te zijn in deze 2e klasse.
Voor rust werd na half mistasten van Blom al het houtwerk geraakt, na rust miste voor SVL de kleine en soms wendbare Hamouchi enkele opgelegde kansen. Invallers brachten geen verandering in het spelbeeld.
Boyd Besselink, de met bloemen voor zijn vriendin beloonde man van de wedstrijd bij 100 toeschouwers, beaamde dat de ploeg van Remko Ahrens na de openingsgoal moeite had systeem in het spel te krijgen en na rust niet scherp meer was door een stukje vermoeidheid. Maar dat was uiteraard ook de verdienste van de bezoekers, die beter en feller dekten, zowel bij voor- als achteruit verdedigen. De thuissupporters konden niet tevreden zijn, maar de top 5 positie blijft haalbaar en dat is niet eens zo slecht voor een team dat nog zoekt naar de balans. Henk Nieuwenhuis van ESC moedigde zijn team schor en fel aan en heeft zijn ploeg klaargestoomd voor de laatste sprongpoging richting een virtuele nacompetitie.

De neutrale toeschouwer