E1 wint Peter Mepschen Toernooi 2012

3 september 2012 22:45

Op zondag, 2 september 2012, heeft de E1 van s.v.Lelystad'67 de eerste plaats weten te behalen op het Peter Mepschen Toernooi bij voetbalvereniging Z.A.C. in Zwolle.

Kijk verder voor verslag en foto's

Na de wedstrijd van gisteren, die we met 6-1 verloren, hoopten we vandaag op een beter resultaat.
We gingen vandaag naar Zwolle, naar het Peter Mepschen Toernooi bij voetbalvereniging Z.A.C., de volledige E-selectie (E1 t/m E5) was overigens van de partij.
Wij zaten met de E1 in de poule met: s.v.Lelystad'67 E2, Z.A.C. E1, Z.A.C. E2 en Zeeburgia E3.
Deze laatste had zich helaas teruggetrokken, waardoor we dus een wedstrijd minder te spelen hadden in de poule.

De eerste wedstrijd was tegen Z.A.C. E1, deze begonnen we goed en al snel was te zien dat we de bovenliggende partij waren, we voetbalden maar 15 minuten, dus er moest snel gescoord worden.
En dat deden we ook, 6-0 werd het uiteindelijk.
Hierna moesten we tegen Z.A.C. E2, dit bleken allemaal eerstejaars E pupillen te zijn, waardoor ook dit een niet al te moeilijk potje werd, 7-0 werd het (ongeveer :)).
De laatste poulewedstrijd moest gespeeld worden tegen s.v.Lelystad'67 E2, altijd spannend want als E1 wordt er van je verwacht dat je wel wint van de E2, maar de praktijk kan soms wel een anders zijn. Gelukkig deden onze jongens wat ze hoorden te doen en wonnen van de E2, wat de uitslag is geworden weet ik eerlijk gezegd niet meer, 4-2 geloof ik.

9 punten uit 3 duels en dus poulewinnaar.

Hierna werden de kruisfinales gespeeld, nummer 1 van poule A tegen de nummer 2 van poule B.De nummer 2 van poule B was s.v.Lelystad'67 E3, ook allemaal eerstejaars E pupillen en ook deze wisten we te winnen, al gaf de E3 goede tegenstand.

Dit betekende dat we de finale moesten spelen en wel tegen wederom de E2 van s.v.Lelystad'67, welke natuurlijk gebrand was op revanche!
Ook deze wedstrijd weten we te winnen, al moet ik bekennen dat het een stukje lastiger was dan de eerste wedstrijd.

Nu merk ik dat ik ergens in dit verhaal de wedstrijd tegen Unicum E4 ben vergeten te noemen, maar daar hebben we dus tussendoor ook nog tegen gespeeld :).
De wedstrijden tegen onze stadsgenoot zijn altijd extra beladen, zeker als er jongentjes uit de verschillende teams elkaar kennen.
Unicum had te maken met 4 afwezigen, waardoor ze genoodzaakt waren om versterking uit de overige teams te halen. Zo weet ik dat er in ieder geval 1 jongetje uit de D en 1 uit de E1 meededen.
De wedstrijd was vooraf spannender dan op het veld, we wonnen vrij makkelijk van Unicum.

A.s. woensdag moeten we tegen Sparta Nijkerk voor de beker, ben benieuwd of we de stijgende lijn vast kunnen houden.

Een toeschouwer.