Jeugdtrainers SV Lelystad’67 halen diploma

21 januari 2023 13:00

De afgelopen maanden volgden tien jeugdtrainers van SV Lelystad’67 de opleiding voor pupillentrainer bij de voetbalbond KNVB. De Lelystadse voetbalclub wil de jeugdopleiding professionaliseren en daar horen ook gecertificeerde trainers bij. De tien jeugdtrainers hebben de opleiding met succes afgerond. 11 januari 2023 kregen zij hun diploma door de KNVB overhandigd.

Tijdens de cursus hebben de trainers alles geleerd over wat er komt kijken bij het trainen van jonge voetballers in de leeftijd van 7 tot 12 jaar. Han Hanekamp van de KNVB was onder de indruk van de kwaliteit van de jeugdtrainers. “Er was een hele goede sfeer tijdens de opleiding. De trainers gaven elkaar goede feedback en daardoor is het niveau van hen ook echt beter geworden.”

David Brouwer is één van de geslaagde trainers: “Tijdens de cursus leerden we waar je allemaal op kan en moet letten bij de jonge voetballertjes. Het belang van positief coachen stond daarbij voorop. Belangrijk onderdeel was ook het bedenken, voorbereiden en uitvoeren van een goede training. Het was heel leerzaam.“

Penningmeester Jan Reiber feliciteerde de trainers met een mooie bos bloemen. Hij vindt dat de club met de gediplomeerde jeugdtrainers een mooie stap voorwaarts doet. “De oudste voetbalclub van Lelystad heeft moeilijke tijden achter de rug, maar hiermee zetten we een mooie stap in de goede richting.”
Trainers_diploma.jpeg