Jeugdfonds Sport & Cultuur

21 januari 2023 18:45

Voetballen is belangrijk voor je gezondheid

Sporten is belangrijk. In feite super belangrijk voor de ontwikkeling van je fysieke en mentale ontwikkeling. En wat is er nu leuker dan voetballen? Niets toch. Daarom zijn we zo blij dat juist jij bij ons voetbalt.

Contributie niet kunnen betalen

Iedereen merkt wel dat het leven veel duurder is geworden. De energiekosten rijzen de pan uit, de boodschappen zijn duurder geworden en de prijzen voor kleding zijn ook al enorm gestegen. Kortom, er zijn mensen die momenteel in de financiële problemen zitten.
Het zou zomaar eens kunnen dat je de contributie niet meer kunt betalen, om wat voor reden dan ook. Dat is meer dan vervelend, want als je niet betaalt loopt je grote kans dat je niet meer mag voetballen. En dat wil je gewoon niet.

Een mogelijke oplossing van Jeugdfonds Sport & Cultuur

Nu is er in Flevoland het Jeugdfonds Sport & Cultuur die de contributie betaalt voor gezinnen waar te weinig geld is. Meer informatie vind je op https://jeugdfondssportencultuur.nl
Dit fonds is bedoeld voor mensen tot 27 jaar.
Je komt in aanmerking voor dit fonds als je inkomen op minimum niveau ligt, de grens ligt bij 130% boven bijstandsniveau, of als je hoge kosten moet maken. Op dit moment kun je ook aanspraak maken op dit fonds als je energierekening omhoog is geschoten.

Hoe ziet de bijdrage er uit?
De bijdrage is bedoeld voor het betalen van de contributie. Het fonds betaalt rechtstreeks aan SVL uit. Daar hoef jij dan niets meer voor te doen, als alles geregeld is natuurlijk. Daarnaast kan er ook een voetbaltenue en/of voetbalschoenen worden gekocht.
Het bedrag van de contributie en kleding is samen niet hoger dan €250,=
Is de contributie hoger of moeten er duurdere voetbalspullen worden gekocht? Overleg met de coördinator van het Jeugdfonds wat er mogelijk is.

Hoe vraag je deze bijdrage aan?

Op iedere school in Lelystad is inmiddels een coördinator aanwezig. Neem daar contact mee op en samen vullen jullie dan een formulier in.
Dit formulier staat ook op www.allekinderendoenmee.nl (ouderkaart).
De coördinator van het Jeugdfonds Sport & Cultuur Lelystad beoordeelt de aanvraag. Als er onduidelijkheid is over de financiële situatie kan worden gevraagd om extra informatie, zoals je inkomensgegevens. Je begrijpt ongetwijfeld waarom dit is en het fonds vraagt om je begrip en medewerking.
Als je aanvraag wordt goedgekeurd wordt de contributie rechtstreeks aan SVL voldaan en je ontvangt eventueel een waardebon voor de sportkleding. Deze waardebon kan je niet gebruiken voor internetshops.

Wat als je niet meer naar school gaat?

Voor diegenen die niet meer naar school gaan is ook een oplossing gevonden. Het fonds is namelijk bedoeld voor mensen tot 27 jaar.
Je kunt contact opnemen met de coördinator Loek Kuijpers via [email protected]
Hij helpt je graag verder.

SVL vindt dit een erg mooi initiatief en we hopen dat diegenen die in aanmerking komen voor deze hulp, daar ook gebruik van gaan maken.
Er staan verschillende contactmogelijkheden in bovenstaand bericht. Mocht je toch nog iemand willen spreken van SVL zelf, dan kan je mail naar [email protected]

Lid worden van SV Lelystad
Wij vinden het superleuk dat je lid wilt worden van onze club.
Zodra je akkoord hebt gekregen van het fonds, vul je het inschrijfformulier in op deze website.
In plaats van je rekeningnummer, vul je je akkoord nummer in.

Tot ziens op sportpark Langezand!