NOOD OPROEP vrijwilligers

6 september 2021 20:15

Hieronder een mededeling van onze voorzitter namens het bestuur.

Beste leden,

Het seizoen 2021/2022 staat op het punt te beginnen. Iedereen die ik spreek heeft er weer ontzettend veel zin in om lekker te voetballen. Wij als bestuur willen toch even stil staan bij het afgelopen anderhalf jaar.

De verenigingen in Nederland hebben het best zwaar te voorduren gehad. Dit is voor SVL niet anders.
Wij zaten met SVL midden in de opbouw fase en deze werd door COVID-19 abrupt afgebroken.
De plannen die we hadden konden helaas direct de prullenbak in. Je kan op dat moment niet overzien wat er gaat gebeuren.

Het eerste waar je aan denkt is de financiële situatie van de club. Gelukkig hebben we in deze tijd wel wat sponsoren binnen gehouden en binnen gehaald. Waardoor het goed ging in deze moeilijke tijd. We zijn de sponsoren van de club dan ook erg dankbaar. Daarnaast hebben we vanuit de overheid / gemeente / sportbedrijf en  KNVB ook steun ontvangen. Wie we zeker ook niet mogen vergeten zijn de jeugdtrainers. Deze hebben van hun vergoeding afgezien tijdens de moeilijke tijd.

In de COVID-19 tijd hebben mensen andere bezigheden ontdekt in het dagelijks leven en zijn niet meer teruggekeerd bij hun vereniging. Hier hebben wij bij SVL helaas ook last van. Wij zijn leden en vrijwilligers kwijtgeraakt. Dit zijn nou net de twee groepen die de vereniging het hardst nodig heeft om de toekomst te waarborgen. De groep vrijwilligers binnen SVL is zéér klein, het is voor de vrijwilligers die nu hard bezig zijn om de club in de lucht houden niet meer zolang vol te houden.

Ik wil dan ook een NOOD OPROEP doen aan de leden.
Kom de club alstublieft helpen, we hebben uw hulp echt nodig!!!!

Waar de vereniging met spoed naar opzoek is, is het volgende:

• Mensen voor in de kantine (zaterdag ochtend/middag)
  • Scheidsrechters
  • (zaterdag ochtend/middag)

Het zou jammer zijn als we de kantine moeten sluiten omdat we geen vrijwilligers hebben. Kantine inkomsten zijn over het algemeen zeer belangrijk voor een vereniging. Dit geldt ook voor SVL.

Zonder kantine inkomsten heeft de vereniging geen bestaansrecht meer. De scheidsrechters en het wedstrijdsecretariaat zijn op zaterdag onmisbaar voor de club. Ook hierin hebben we hard mensen nodig. Het kan gewoon niet zo zijn dat de wedstrijden op zaterdag niet door gaan omdat we geen vrijwilligers hebben.

Beste leden, geef je op als vrijwilliger, alleen dan zal de club goed blijven draaien.

U kunt u opgeven door een mail te sturen naar [email protected] met daarbij uw nummer, naam en wat u wilt en kunt betekenen voor de club. Ik zal daarna snel en zeker contact met u opnemen.

Laat uw rood / witte hart spreken.

Met vriendelijk groet,

Ed Verstraate