Rondje voor de club!

4 januari 2021 19:45

Wellicht hebben jullie het ergens voorbij zien komen. Het Rondje voor de club. Het is een op internet gestarte actie om clubs in Nederland te ondersteunen door het geven van digitale rondjes aan de bar middels een donatie. Ook SV Lelystad 67 heeft meegedaan.

Wat is het? Door de corona crisis en maatregelen zijn sportkantines vanaf medio september 2020 dicht. Hierdoor lopen amateurclubs veel geld mis. Veel verenigingen hebben het hierdoor zwaar. Clubs vrezen zelfs voor hun voortbestaan. Dat willen wij van Rondje voor de club niet laten gebeuren en daarom komen we in actie! Nu dit in de kantine niet kan roepen wij iedereen op om digitaal een rondje te geven. Niet aan je teamgenoten of sportvrienden maar aan je eigen club! Zo kunnen we er samen voor zorgen dat jullie club niet in de problemen komt, zodat jullie straks weer samen kunnen genieten van het mooiste spelletje dat er is.

En nu het mooie bericht. Er zijn in totaal 107,5 rondjes gegeven voor een totaalbedrag van € 2.150, =. Medio januari 2021 krijgen we de afrekening van Rondje voor de club. Na aftrek van kosten voor de organisatie zal er een mooi bedrag voor de club overblijven. Van alle clubs uit Flevoland heeft SV Lelystad 67 de meeste rondjes gekregen. Hele grote dank aan de gulle gevers van de diverse rondjes.

We hebben als club de vraag gekregen wat we met het geld gaan doen. Goede vraag. Het liefst zouden we er een specifiek doel aan willen hangen maar aangezien ook wij net als alle clubs in Nederland moeite hebben om de broek hoog te houden zullen we de middelen moeten besteden voor het betalen van vaste lasten. Aangaande de kantine hebben we veel moeten afschrijven aan niet verkoopbare producten. We hebben ook een donatie gedaan aan de Voedselbank. Het geld van Rondje voor de club is dus een zeer welkome pleister op de bekende wond.

Als dank aan de gulle gevers willen we 4 mooie rood-witte SV Lelystad 67 paraplu's en 1 Derby Star Eredivisie Bal verloten. De gulle gevers mogen hun betaalbewijzen (voor de verificatie) mailen naar [email protected]. Dit kan tot uiterlijk 31 januari 2021.

Per gegeven vijf euro doen we een lot in de hoge hoed. Dan gaan we daaruit de winnaars trekken.

Met vriendelijke groet en grote dank,

Rob Pannekoek

Bestuurslid facilitair SV Lelystad 67